4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kempovic

tarieven video-freelancers

Beste MacOSX-ers,

Agelopen jaar ben ik als tv-maker afgestudeerd aan de academie voor communicatie in Amsterdam.
    Als afstudeeropdracht heb ik samen met mijn compagnon een programma voor TMF gemaakt. Verder hebben we ruime ervaring met lokale Amsterdamse tv.

Omdat we nu afgestudeerd zijn en ‘echte’ opdrachten krijgen vraag ik me af of er mensen zijn hier die zelf freelancen.

Zo gaan we nu een opdracht doen. Met z’n 2en, dag filmen, dag monteren, voor een mediabureau die een filmpje nodig heeft om bij een pitch te gebruiken.

Wat zijn tarieven die redelijk zijn in deze branche? En wat is acceptabel om als beginner te vragen?

Jullie zouden me mooi op weg helpen,
    dank,

kleis

Bijdrager
    chilli dude

70-80 euro per uur lijkt me redelijk, misschien nog aan de lage kant:)

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”chilli

70-80 euro per uur lijkt me redelijk, misschien nog aan de lage kant:)

Lijkt me een beetje veel aangezien je net begonnen bent maar het is echt wat de gek er voor geeft.

Maar 200 euro pppd lijkt me niet verkeerd. Equipment afhankelijk van wat het is.

Bijdrager
    allard

Ben het eens met Menneer Guggenheimer, die ik ook nog feliciteren met zijn wonder. Het ligt er echt aan voor wie je de opdracht doet. Televisie ligt tussen de 180 en 25o euro p/d afhankelijk van ervaring en functie. Recleme bureau’s hebben natuurlijk veel meer te besteden dan kom je meer in de buurt van de 70 a 80 euro per uur. Het is vaak een kwestie van onderhandelen. Als je wilt weten wat je voor apparatuur moet vragen moet je gewoon bij ander verhuurders kijken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.