5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

Tarieven Fotografie ?

Hi Maccers,

Wat zijn zo de gemiddelde uur tarieven van digitale fotografie, in de studio of op lokatie.
    Alle info is van harte welkom.

:finderoud:

Bijdrager
    Emiel

Vroeger publiceerde de Fotografen Federatie de richtprijzen op hun site maar daar zijn ze mee gestopt geloof ik. Ik zal straks thuis eens kijken of ik nog een exemplaar (PDF) heb liggen.

Bijdrager
    Emiel

Op de site richtprijzen.org kun je een PDF downloaden met richtprijzen.

Bijdrager
    Freek.
    ”Macosx”

Hi Maccers,

Wat zijn zo de gemiddelde uur tarieven van digitale fotografie, in de studio of op lokatie.
    Alle info is van harte welkom.

Wedervraag: waarom wil je het weten? Ben je fotografie-inkoper of wil je je eigen tarieven staven aan andere tarieven?
    Uur- en dagtarieven blijven vage begrippen. Blijft afhankelijk van hetgeen er gevraagd wordt. Wat kun je doen in een uur/dag. En waarmee. Wat is het doel of belang van de opnamen. Als voorbeeld: er zijn opdrachten waar ik in een dag 14 sfeergerechten in de studio maak (met foodstyliste en styliste). Maar er zijn ook opdrachten waar ik in een zelfde dag 3 gerechten fotografeer. Belang en uitstraling zijn groter, budget meestal ook. De dagprijs is dan hetzelfde maar prijs per opname anders.
    Daarnaast komen nog bewerkings- en/of beeldmanipulatiekosten. Afleverwijze (cd/dvd/koerier/ftp) en mogelijk allerhande andere variabelen.

Meestal wordt na een briefing een offerte gemaakt. Als er geen rare dingen ‘onderweg’ gebeuren of er om andere redenen (bv meer foto’s) van die briefing wordt afgeweken gaat de opdracht voor afgesproken prijs de deur uit.

Bijdrager
    Macosx

Gewoon als richtlijn, ben zins kort weer begonnen met fotografie vandaar 8)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.