8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Target probleem in flash

Wie weet hoe ik vanuit flash in actionscript met een: ”getURL” string de op te roepen HTML pagina kan plaatsen in een frame?

Het maakt me niet uit als ik de hele pagina opnieuw moet opbouwen qua structuur om een werkende oplossing te krijgen. als het maar gaat werken. Ik werk met frames nu en dat is niet het meest handige dat weet ik. Wie kan mij een duwtje de goede richting opgeven voor dit Target probleem in flash??? ik kan namelijk niet verder met de ander dingen aan de site voor ik dit probleem opgelost heb dus alle tips zijn welkom :D.

Dit is hoe ik het gedaan heb (en dat werkt net niet)
    Ik heb er voor gekozen om flash met HTML te mixen in verband met latere flash video doel einden. Als ik nu een HTML pagina oproep via: ”getURL” in flash dan kan ik de pagina via de window optie vervolgens alleen plaatsen in de _parent _top _self of _blank.

Een target functie dat je een pagina in een ander frame dan de vier genoemde kan laden zoals ik die in dreamweaver heb kan ik niet vinden in flash.

Weet iemenad hier een oplossing voor?
    Gewoon naam van de target invullen in het window invul venster werkt niet.
    Dan opent hij de pagina alsnog in een nieuw venster.

dit is de website waar ik het over heb.
    http://www.kasuja.nl/art&design/skateland/
    en als je bij de menu kop ”Skateland Rotterdam” kijkt zul je zien wat ik bedoel.
    Het flash gedeelte gaat goed maar dan laad de rest van de pagina in een nieuw window terwijl ik dat netjes onder het flash gedeelte geopend had willen hebben.

Als het werkt heb je namelijk een naadloze overgang van flash naar HTML

ik hoop dat iemand een oplossing weet.
    bijvooorbaad dank

Bijdrager
    klaus

http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_12791

Zoeken is natuurlijk ook een kunst ;). Als je de getURL functie opzoekt in de help, zal dit daar ook staan.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

volgens mij doe ik dan niks fout
    Ik heb de frame naam gewoon aan gegeven zoals beschreven in de link
    http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_12791
    hij kan de juiste frame dan niet vinden.

moet daar ook een root aan mee gegeven worden dan ?

Bijdrager
    klaus

paste eens je code, en ook de code van je frameset.

Zowiezo een kleine opmerking voor je : zet frames uit je hoofd. Hoort niet meer tot hedendaagse websites.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

dat is

[code:1:2481ea7ad7]<frameset rows="*" cols="*,851,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
    <frame src="pages/leeg.html" id="linkerleegvlak">
    <frame src="pages/site.html" name="content" id="content" />
    <frame src="pages/leeg.html" name="rechterleegvlak" scrolling="No" noresize="noresize" id="rechterleegvlak" />
    </frameset>
    [/code:1:2481ea7ad7]

voor de hoofd framset en

[code:1:2481ea7ad7]<frameset rows="506,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame src="console.html" name="flashconsole" scrolling="No" noresize="noresize" id="flashconsole" title="topFrame" />
    <frameset cols="213,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame src="infopanel.html" name="info" scrolling="No" noresize="noresize" id="info" title="leftFrame" />
    <frame src="content.html" name="asked_content" id="asked_content" title="mainFrame" />
    </frameset>
    </frameset>
    [/code:1:2481ea7ad7]

voor de frameset die dan weer in content zit
    en ik denk dat het daar dus mis gaat (frameset in frameset)

de code van flash is gewoon de

Dat sluit aan op de dreamweaver framesets maar blijkbaar kan de .swf de frame niet vinden

Bijdrager
    klaus

waarom staat er een underscore ( _ ) voor je framenaam? Dat hoeft helemaal niet.

Ik sta nog altijd achter m’n idee om die frames eruit te laten, ik zou dan mbv ajax de content in je html veranderen als je geen refresh wil.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

met en zonder underscore het zelfde effect

werkt allebij niet:(

ik stap af van de frames en probeer het dan nog is
    Dat word herbouwen maar gelukkig kan ik het meeste hergebruiken.

in iedergeval bedankt voor de tijd en moeite
    :wink:

Bijdrager
    bieg

heb je je code gechecked?

EERST zeg je stop en dan zeg get url

andersom lijkt me?

dr gebeurt nx dan natuurlijk;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.