5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Target mode

Target Mode?
    Goed overwogen besluit om de – bijna kapotte – G4 te vervangen voor een G5.
    De voor mij grafische programma’s kreeg ik erbij.
    Aangesloten en alles werkt. Systeem draait onder 10.5.5
    Bijgeleverd o.a. CS2 en CS3.
    Heb toch 2 vragen.
    Vraag 1. Als ik mijn externe schijf LaCie via een FireWire kabel aansluit wordt het orange icoontje zichtbaar op het bureaublad. Maar wil ik die openen, dan verschijnt een leeg venster en wordt deze niet geopend. Onderaan blijft het klokje draaien en ook stoppen helpt niet.

Vraag 2. De G5 computer overgenomen, zonder toetsenbord. Op de G4 wil ik een aantal bestanden terughalen. Computers uitgezet. Via FireWire kabel de 2 computers met elkaar verbonden. G4 aangezet, vervolgens de G5 en toets T ingedrukt.
    Op de G5 verschijnt het oranje FireWire symbool.

Wat gaat hier mis?
    Volkert

Bijdrager
    GoeieDag

G4, G5? Is dit een grap?

Bijdrager
    mtooster

Als je de G5 opstart met ‘T’ ingedrukt dan gaat deze als een externe firewire schijf werken.
    Er gaat dus niets mis.

Als je bestanden van de G4 wil halen zul je die op moeten starten in Target disk mode, dus eerste die opstarten met het toetsenbord en T ingedrukt. Daarna toetsenbord overzetten naar de G5 en die opstarten. Dan kun je vanaf de G5 zo in de G4 bladeren.

Wat er mis gaat met je LaCie schijf weet ik eigenlijk niet.

Als je de G5 niet wilt/kunt formatteren vanwege de programma’s die erop staan zou ik sowieso eerst een nieuwe gebruiker aanmaken.
    (maar een nieuwe installatie is toch wel aan te raden)

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Dank voor de snelle reactie.
    Duidelijk uitgelegd hoe ik dat tussen die 2 computers moet oplossen. Dat zal deze week uitvoeren.
    Even de ? Van G4 naar G5. Ik werk alleen met CS2, en Acrobat prof. Méér doeik er niet mee.
    Ben DTP- er, maar 90% van mijn dag (ben 65) maak ik gedetailleerde illustraties.
    Scan dit in en maak de opmaak in InDesign. Exporteer deze voor de drukker.
    Méér niet.

De G5 overgenomen met alle software…. Niets te installeren!

Kan ik de gebruikersnaam simpel veranderen en dan is het OK?
    Wil zo weinig mogelijk aan het systeem zitten, vanwege nare ervaringen met mijn G4.
    (Programma opnieuw ingelezen… Alles weg…)
    Vorige eigenaar heeft de 2 harde schijven Naamloos gezet, en log ook in met Naamloos.
    Opmerkingen graag ter verbeteringen, nogmaals, geen techneut, maar gebruiker.
    Via hulpprogramma’s schijven zijn ok.

Tsja, wat betreft mijn externe LaCie schijf, alleen icoontje op mijn G5 bureaublad, maar bij aantikken gaat hij niet open.
    Met hulpprogramma, schijfcontrole, volume ok. Zag wel dat bij S.M.A.R.T iets stond van niet…..
    Triest als ik die niet meer kan gebruiken. Vroeger kon je nog wel eens: bureaublad opbouwen gebruiken.
    Nogmaals dank voor de reactie.
    Volkert

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Het icoontje van de G4 wordt zichtbaar, maar zodra ik deze aantik, wordt de inhoud van de G5 zichtbaar.
    Moet ik in voorkeuren bij de G4 delen instellen? En ook iets bij de G5?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.