9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    thewongandonly

Target Disk Mode will niet werken

Ik heb sinds vandaag een iMac G4, daarnaast had ik al een MBP. Nu wil ik de MBP via Target Disk Mode (TDM) aan de iMac koppelen (met de iMac als host), maar helaas wil het niet werken.

Op de MPB verschijnt wel het firewire logo, maar op mijn iMac verschijnt helaas geen externe schijven (Finder ingesteld dat externe discs op de desktop worden weergegeven).

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Mss PPC vs. Intel…?

Bijdrager
    ferdia

A. Is de Firewire kabel goed aangesloten?
    B. Werkt de firewire port op de iMac?
    C. Kabel defect. Probeer een andere.

Geblokkeerd
    Anoniem

PPC vs Intel inderdaad…

Een PPC Mac is niet in staat om schijven te lezen die zijn geformateerd voor de nieuwe Intel Macs. Die hebben een andere vorm van partitie tabel als ik mij niet vergis.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Misschien een overbodige vraag, maar heb je de host computer al eens opgestart terwijl de MBP al in target mode was aangesloten? Het kan wel eens nodig zijn om dat even te doen als je geen icon op de desktop ziet.

En @cailin coilleach:
    Dat is niet waar. Ik heb een 1 TByte externe drive die perongeluk geformatteerd was voor een Intel. Die is gewoon zichtbaar op mijn desktop. Alleen lijkt het er op dat TimeMachine hier problemen mee heeft.

Bijdrager
    R-Flow
    ”hendrik

En @cailin coilleach:
    Dat is niet waar. Ik heb een 1 TByte externe drive die perongeluk geformatteerd was voor een Intel. Die is gewoon zichtbaar op mijn desktop. Alleen lijkt het er op dat TimeMachine hier problemen mee heeft.

Een PPC Mac kan niet opstarten van een schijf met GUID Partition Table. Vanuit de Finder is ie wel gewoon te zien zoals je zelf al zegt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”R-Flow”
    ”hendrik

En @cailin coilleach:

Een PPC Mac kan niet opstarten van een schijf met GUID Partition Table. Vanuit de Finder is ie wel gewoon te zien zoals je zelf al zegt.

Dat je er niet van op kan starten weet ik, (gaat bij mij sowieso niet, want hij is USB) maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de TS?

Bijdrager
    R-Flow

Dat kun je beter aan hemzelf vragen.:P Ik weet niet precies wat z’n bedoelingen zijn.

Bijdrager
    thewongandonly

Hey PPL,

plotseling werkte het gisteren. Ik dacht dat het kwam door de update naar 10.5.5, maar blijkbaar lag het aan de kabel, omdat hij het vanmorgen weer niet deed. De kabel even anders neergelegd en ja hoor. :D

Thnx again!
    (kan een slotje op).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan zit er dus een breuk in de kabel?
    Lijkt mij geen stabiele situatie. ff nieuwe kopen dan he? 8)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.