7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    error

Target Disk Mode op de nieuwe MacBook?

De MacBook die gisteren geintroduceerd is heeft geen FireWire poort. Dus exit Target Disk Mode!

Bij een serieuze crash is de HD in je MacBook niet te mounten op een andere Mac om eventuele problemen op te lossen of data te redden (of andersom: de MacBook gebruiken als probleemoplosser voor andere Macs).

Of bestaat er een Target Disk Mode via USB? Iemand?

Bijdrager
    Esquare

Voor zover ik weet is TDM via USB technisch onmogelijk. De workaround ligt echter voor de hand: de harde schijf kan er makkelijk uit en in een externe USB-behuizing worden geplaatst.

Bijdrager
    ckafe

Is er iemand die begrijpt waarom deze keuze is gedaan? Ik vind de target-mode ook ideaal om snel even 10 gyg over te pompen. Maar eerst de harde schijf te verwijderen en in een tijdelijke behuizing plaatsen is een behoorlijke omweg. Ook laat ik mijn films vanaf de camera via firewire in iMovie binnenlopen. Kan dat op de nieuwe Macbook allemaal niet meer? We mogen op mijn school in januari tien nieuwe Macbooks aanschaffen. Wellicht een goed idee om dan nu maar snel tien oude modellen te reserveren. Is financieel ook zeer aantrekkelijk.
    Of zit ik er nou helemaal naast?

Bijdrager
    Esquare

Nee, dat klopt wel zo’n beetje. En nee, ik begrijp het eigenlijk ook niet zo goed.

Bijdrager
    Misja

Het lijkt mij geen toeval dat de nieuwe modellen NAAST de oude blijven bestaan, aangezien ze nauwelijks compatibel zijn met die oude is er sprake van een waterscheiding waardoor je (wederom) allemaal nieuwe meuk moet kopen. Een Cinema Display voor de Macbook en niet voor de Pro. Tsss. En hoe ga je Time Machine dan bv gebruiken op die nieuwe MacBook? Via USB? Dat is toch ruk!

Bijdrager
    Byron
    ”ckafe”

Ook laat ik mijn films vanaf de camera via firewire in iMovie binnenlopen. Kan dat op de nieuwe Macbook allemaal niet meer?

Nee, de firewire poort op de nieuwe Macbook is weg, dus om van een DV camera via firewire te importeren, heb je een MBP nodig.

Bijdrager
    bartje

Er komen meer en meer HD-videocamera’s die veelal op USB werken. Daarnaast heeft denk ik 80% van de MacBook gebruikers geen Firewire nodig. Laat staan dat ze waarschijnlijk niet eens weten wat ze ermee kunnen. Logisch van een bedrijf als Apple (dat altijd meer geld wilt verdienen) bezuinigen op o.a. Firewire.

Na een jaar missen we het niet eens meer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.