9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ronald van der Schelde

Tap tempo in Logic Pro?

Hoi Maccers,

Ik zit met de volgende vraag:

Ik ben bezig met (audio)opnames zoals basgitaar, gitaar en het gebruik van soft synths in Logic Pro. Nu zijn er nummers waar hier en daar vertraagd moet worden.(Ik wil de tracks dus met de metronoom synchroon houden) Wat is een makkelijke manier om dat in Logic Pro te doen? De opgenomen audio moet dus ook meevertragen…. Dat kan ik aangeven met ‘follow tempo’.

Is er ook een mogelijkheid om zoiets als tap-tempo te gebruiken? Anders moet je allemaal tempo changes invoeren en dat is een hoop gedoe….tevens verloopt het dan ook niet zo natuurlijk…

Groeten!

Bijdrager
    Yaris

Er bestaat een softwareprogramma enkel voor vertragingen in muziek : Amazing Slow Downer.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    mkornegoor

Er zit gewoon een Tempo Track in Logic Pro, waarbij je het tempo kunt intekenen. Dus gewoon van bv. 120 naar 80 over 16 maten of iets dergelijks. (net als het automaten van een effect of iets dergelijks)

Bijdrager
    mkornegoor

PS: ik kan je aanraden om de partijen in te spelen met alle vertragingen etc. Dus gewoon lekker clicktrack laten lopen in Logic en op gevoel met de tempo veranderingen meespelen.

Anders krijg je geheid problemen: de meeste software die de audiofiles vertraagt klink heel slecht! Timestreching is leuk als effect, maar zuigt hard als het op gitaar/stem zit.

Bijdrager
    Hanky Dussen

lees alsjeblieft de handleiding eens door (hoofdstuk 18 ‘Tempo’), want daar wordt het allemaal haarfijn uitgelegd !
    En ja, je kan ook tempo tappen…..

In het menu ‘Options’–>’Tempo’ in Logic zijn die talloze tempo-functies te vinden.

Bijdrager
    mkornegoor

Haha. Das ook een goed antwoord…. RTFM:)

Maar dan kunnen de meeste fora wel stoppen…. als iedereen dat zou doen!

Bijdrager
    TRET

Lezen is ook een vak , Yaris! Je hebt het heel ergens anders over.

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”mkornegoor”

Haha. Das ook een goed antwoord…. RTFM:)

Maar dan kunnen de meeste fora wel stoppen…. als iedereen dat zou doen!

Da’s overdreven, want een forum is ook (juist) bedoeld om problemen (die niet in de handleiding staan) op te lossen, ervaringen uit te wisselen of zomaar slap te ouwehoeren.
    Maar het zou wel een hoop onzinnige vragen besparen als men beter de manuals zou bestuderen…

@Ronald van der Schelde : sorry, no offense….:lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.