30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    B-Mac

Talpa: uitzending gemist, wie kan ze zien?

Talpa heeft een leuk dingetje op haar website: terug kijken van gemiste uitzendingen (let goed op de header: daarin zit een Quicktime-window verwerkt – dus het zal wel Windows Media Player worden).

Probleem: ik krijg ze niet te zien. Safari niet, Firefox niet, IE niet.

Wie oh wie kan ze wel bekijken, zo’n gemiste uitzending?

Bijdrager
    Adriaan MoI

Hier in Safari pakt ie WMP (heb ik geinstalleerd) maar speelt de uitzending niet af

Connecting to media…

http://talpa.nl/web/show/id=47822/aflid=283/contentid=2537/genreid=5/progid=23

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Hij opent bij mij Windows media Player???

Bijdrager
    jkazius

persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven:

Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?

:P

Bijdrager
    B-Mac
    ”jkazius”

persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven: Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?

Alleen wel zonder reclames, a.u.b.:-)

Nee, ik vraag het omdat NL1, 2 en 3 het ook niet doen… en nu Talpa bij mij ook al niet. Waarom toch WMP? Waarom niet in MPEG? Dat speelt elke derderangs player en is nog te gebruiken in een rss-videofeed ook.

Bijdrager
    thijsbrg

Bij mij werkt hij na een minuut, dan kan ik gewoon op play drukken

Bijdrager
    mvdenberg

Bij mij werkt het: vanuit safari wordt mediaplayer geopend. Na 1 minuut wachten veranderd ‘Connecting to media…’ naar ‘Connected’.
    Dan kan ik het filmpje bekijken.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

sjeetje… moet ik ook lang wachten… na 3 minuten had ik nog geen connectie…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

sjeetje… moet ik ook lang wachten… na 3 minuten had ik nog geen connectie…

Bijdrager
    huinkroese

Daar heb ik niet op gewacht…

Bijdrager
    B-Mac

Bij mij is ’t nu ook gelukt… slechte kwaliteit audio, video en na 4 minuten uitzending stopt ’t allemaal en kan ik opnieuw beginnen om vervolgens op het zelfde moment weer te stoppen.

Wat een bagger.

Zware teleurstelling!

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Maar dat vond ik van Talpa ook… dus dat voelde niet rot bij mij…

Het enige lichtpuntje vind ik dat alle voetbal daar heen gaat…
    Dus kan ik dat kanaal er af halen… snot voetbal… (mijn mening)

Bijdrager
    philippo
    ”Bas
    ”jkazius”

persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven: Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?

Alleen wel zonder reclames, a.u.b.:-)

Nee, ik vraag het omdat NL1, 2 en 3 het ook niet doen… en nu Talpa bij mij ook al niet. Waarom toch WMP? Waarom niet in MPEG? Dat speelt elke derderangs player en is nog te gebruiken in een rss-videofeed ook.

Jaha, dat vraagt iedereen nou altijd. Het antwoord is simpel: mpeg kun je niet zodanig streamen dat je kunt voorkomen dat de gebruiker het opslaat op de harde schijf. Dat kan wel met wmp, rielplejer etc. Tis troep, maar voor een contentmanager erg fijn. En bovendien: tis troep, dat past ook nog eens goed bij Talpa.

Bijdrager
    maceddy

Hmpf…

Klik derop, gebeurt niks, wordt alleen die Flash banner (ja, die met QT player :x ) gerefreshed….

Bijdrager
    jobwol

Voor Nederland 1, 2 en 3 kijk ik altijd met realplayer. Die doet het erg goed. WMP is erg schokkerig en laat niet goed in. Download de gratis player van realplayer (goed zoeken, voordat je het gratis linkje hebt gevonden) en geniet niet van Talpa.

Bijdrager
    arneblk
    ”Steve

En die van mij!!

Bijdrager
    Turbanus

Rommel!

Bijdrager
    tumbadora

Wie kijkt er trouwens nog TV terwijl er in de andere hoek van je kamer zo’n mooie MAC staat met een lekkere snelle internet verbinding….

TV is toch een en al bagger…

Bijdrager
    computer space

Als ik dat zou willen (niet bij Talpa dus, maar af en toe een goede VPRO docu) sla ik ook WMP en Real-streams lekker op! MPEG-1 is inderdaad niet echt geschikt, die sla je wel héél makkelijk op, moet wel een beetje een sport blijven.
    MPEG-4 stream is trouwens ook standaard niet direct op te slaan, is dus ook zeker een vergelijkbaar alternatief dat wel appelvriendelijk is.

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”arneblk”
    ”Steve

En die van mij!!

Ik sluit me hier volledig bij aan, voetbal sucks. Zit liever achter mijn mac

Bijdrager
    maceddy

Deze url in Windows Media Player plakken en je kan live Talpa kijken:D

http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/talpastream1.asp

Bijdrager
    Gees

Sommige uitzendingen van Talpa hebben op onze TV een zwarte balk boven en onder,gaan ze dat nog veranderen?…:x

Bijdrager
    Marresc
    ”maceddy”

Deze url in Windows Media Player plakken en je kan live Talpa kijken:D

http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/talpastream1.asp

Maar alleen hun eigen programma’s, want films mogen ze niet live-streamen.

Bijdrager
    arneblk
    ”Gees”

Sommige uitzendingen van Talpa hebben op onze TV een zwarte balk boven en onder,gaan ze dat nog veranderen?…:x

Dat zijn breedbeeld uitzendingen.
    Dat is in bijv. België en Duitsland heel normaal. Nederland loopt flink achter wat dat betreft.
    Ik zit nu naar ‘Je leven in de stijgers” te kijken op Talpa.
    Wat een amateuristisch ruk programma zeg. Gemonteerd door een bejaarde!!!

[edit]: Het is ook nog eens een vervolgprogramma!!!!!! Wat een kutzender [/edit]:

Bijdrager
    Reind

Hier werkt ie perfect en voetbal kijken doe ik wel via mijn Versatel voetbal kanaal op de decoder die op zijn beurt weer aan de beamer hangt.

Het word tijd dat ze de F1 digitaal uit gaan zenden:D

Bijdrager
    maceddy
    ”Gees”

Breedbeeld heet dat inderdaad…
    Een gemiddelde (of vrijwel elke) film DVD heeft hetzelfde.
    Alleen zend Talpa nu nog in 16:9 Letterbox uit, in plaats van 16:9 Full Screen.
    (ze gaan binnenkort wel naar 16:9 full)
    Verschil zit em in de beeldkwaliteit.. (16:9 Letterbox is eigenlijk 4:3 maar dan met zwarte balken)

Wil je nu op een breedbeeld TV toch ‘full screen’ zul je een soort ZOOM moeten aanzetten.
    Nederland 1 (bijv.) heeft dat met een 16:9 uitzending niet, dan gaat je TV gewoon op ‘full’.
    En zo melden we weer wat achtergrond informatie:P

Bijdrager
    Gees

Bedankt voor deze info ‘maceddy’ , en hopelijk gaan zij dit spoedig veranderen.
    Ik was al beng om een breedbeeld TV te moeten aanschaffen:wink:

Bijdrager
    maceddy
    ”Gees”

Bedankt voor deze info ‘maceddy’ , en hopelijk gaan zij dit spoedig veranderen.
    Ik was al beng om een breedbeeld TV te moeten aanschaffen:wink:

Dat zul je wel moeten, anders blijf je zwarte balken houden:P
    Ze gaan echt niet terug naar 4:3….

Bijdrager
    cormega
    ”CalmCruiser”
    ”arneblk”
    ”Steve

En die van mij!!

Ik sluit me hier volledig bij aan, voetbal sucks. Zit liever achter mijn mac

Nerds;)

Inactief
    Anoniem

ik hou ook niet van voetbal.

Als ik iets wil zien bekijk ik het wel op de computer. Vind een tv langzamerhand steeds nuttelozer worden. Je kan in principe gewoon hetzelfde op een computer wat je ook op de tv doet. En dat is zappen en kijken. En, natuurlijk je favoriete films kijken met dvd’s zonder reclame 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.