6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lientje

take control over Iweb

Hoi
    Ik wilde het e-book ‘ take control over Iweb’ bestellen, om meer mogelijkheden in Iweb te ontdekken (Zit aan max van wat ik zelf kan uitvogelen). Nu vragen ze om creditcard betaling, maar ik heb geen creditcard, dus kan ik het niet kopen.
    vraag aan jullie is:
    a) heeft iemand het gelezen en voegt het iets toe?
    b) weet iemand of het mogelijk is om het op een andere manier te krijgen? In een winkel of what so ever?

ben benieuwd! thnx

Bijdrager
    marcz

Heb je al gekeken in de samenvatting en voorbeelden die als PDF beschikbbaar zijn?

Ik heb zelf veel Take Control Books en ben daar erg tevreden over omdat ze iets toevoegen, maar deze zou ik niet kopen, er staat teveel in van wat je ook al bij elkaar kunt sprokkelen op diverse websites.
    En zo heel veel meer valt er op dit moment over iWeb nog niet te zeggen.

Marc.

Bijdrager
    lientje

Je hebt gelijk dat Iweb eigenlijk zo vanzelfsprekend en simpel is dat er weinig uit te leggen valt over het programma zelf, dat kun je allemaal wel zelf uitvinden.

Maar ik loop vast bij dingen die je aan iweb kan toevoegen. bv special effects als ‘ van die venstertjes die verschijnen wanneer je er met je muis op staat’ of ‘ dat het plaatje beweegt of aan komt waaien’. jullie hebben voor dit soort dingen gewoon 1 woord en er staan inderdaad verschillende draadjes op dit forum over hoe en waar, maar voor mij soms met te weinig tussenstappen, alles in vaktaal zeg maar. Ik zit echt dagen met plezier op dit forum en heb al heel veel opgepikt, maar soms is het voor iemand die 20 woorden nodig heeft voor ‘ die venstertjes…etc’ lastig uit te vinden waar het nou Precies over gaat. Sommige uitwisselingen hier zijn net russisch voor mij.

Of ik klink op een link met ‘ leuke gadgets’ en denk: Hmm ja..?, en nu..?? Computertaal in engels maakt het vaak ook niet duidelijker voor een leek, dus ik hoopte dat dit boek wat meer tussenstappen zou uitleggen, zodat ik er wat meer ‘control’ over kan krijgen.
    Ik hoopte dat er ook wat meer in zou staan over niet publiceren via iweb. Ook daar staat genoeg over op het forum, maar krijg er toch niet een compleet lekenplaatje van. Van gewoon Doen leer ik vaak het meest, maar een naslagboekje is net wat veiliger en handiger. Vandaar..

Bijdrager
    lientje

Heb via je link de iweb site van de schrijver van het boek nog eens goed bekeken (howdy!). Er is niets bij wat ik niet heb of kan. (Vind mijne eigenlijk mooier ) Zal dan inderdaad weinig toevoegen.. bedankt Marc :sealed:

Bijdrager
    marcz
    ”lientje”

Maar ik loop vast bij dingen die je aan iweb kan toevoegen. bv special effects als ‘ van die venstertjes die verschijnen wanneer je er met je muis op staat’ of ‘ dat het plaatje beweegt of aan komt waaien’.

Ik heb hier nog twee mooie links met iWeb materiaal:

http://web.mac.com/theshow2/iWeb/iWebtricks/Tips/Tips.html

http://web.mac.com/will.englefield/iWeb/WillG4PB/Links.html

Veel van wat je wilt (en wat je hierboven omschrijft) is alleen mogelijk met bv. Javascript en speciale CSS truuks. Programma’s als Dreamweaver hebben veel meer mogelijkheden om dat soort zaken af te handelen. Maar ik verwacht dat dat met iWeb ook die kant op zal gaan, alhoewel je altijd door zelf aan de slag te gaan meer kunt bereiken, maar niet altijd in dezelfde tijd. Vaak weeg je wat dingen tegen elkaar af en kiest dan voor de eenvoudige en snelle methode, maar je wilt eigenlijk wat anders maar dat kost je weer zoveel tijd.

Ik vind dit altijd een inspirerend voorbeeld. Maar daar heb je dus wel dreamweaver voor nodig. Onderaan die pagina kun je een heleboel voorbeelden kiezen.

En dit is ook heel erg mooi en instructief.

En ik heb uit je andere reactie al begrepen dat je het boek niet gaat aanschaffen. Goede keus.

Succes!

Marc.

Bijdrager
    lientje

Hoi Marc,

Die voorbeelden zien er inderdaad erg mooi uit! Inspirerend, maar op dit moment ook ontmoedigend aangezien iweb dit niveau niet haalt…
    nee leuk, dat wordt zeker een beter programma in de toekomst, nadat mr mac is afgelost:wink:

bedankt voor het meedenken
    groet eline

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.