8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    SOIA

Tags itunes niet zichtbaar op gebrande cd

Hallo,

Als ik een cd vanuit ITunes heb gebrand, wordt bij het afspelen (in de auto) alleen maar track 1, track 2 enz. getoond op de display. Via handmatig aanpassen van ID-tags is het me ooit weleens gelukt om bandnaam en/of titel nummer wel zichtbaar te krijgen op de display van de cd-speler. Ik kan er niet achter komen hoe ik dit binnen ITunes kan regelen. Ik zou het fraaier vinden als op een verzamelCD ook de titels van de songs (wel of niet met bandnaam) verschijnen. Heeft iemand een tip voor me hoe ik dit aan moet pakken.

Bijdrager
    Yaris

iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd > Branden > Audio-cd > Inclusief CD-Text aanvinken.

Bijdrager
    mvdenberg

Hmmm… interessant. Maar die optie staat bij mij op lichtgrijs: kan ik niet aanvinken. (en het bolletje daarboven AUDIO CD staat wel aan).

Bijdrager
    SOIA

Bij mij is de optie ook lichtgrijs. Zijn er nog andere opties? En kan ik zelf een voorkeur aangeven voor een ID-tag bijv. alleen bandnaam of nummer?

Bijdrager
    Apfel

Nu is het bij mij zo als je schijfindeling audio CD aanvinkt kun je CD text opeens wel veranderen, als je weer voor MP3 indeling kiest blijft “inclusief CD text ” aangevinkt maar dan wel grijs.

Bijdrager
    mvdenberg

Hoe bedoel je? Hier zie je wat ik zie: ik kan het dus niet aanvinken. Ik gebruik iTunes versie 7.4.1 (2)
    Het vinkje kan ik ook niet aanzetten wanneer ik ‘gebruik geluidscontrole’ aanzet.

Edit: zojuist geupdate naar versie 7.4.2 (4) van iTunes, maar helaas, dat verhelpt het probleem ook niet.

Bijdrager
    Yaris

Als dat vakje grijs is wil dat zeggen dat met je CD/DVD schrijver het branden van CD-Text niet mogelijk is.

Bijdrager
    SOIA

Weet je dat zeker? Dit is me namelijk met een ander programma (weet niet meer welk) wel een keer gelukt. Zijn er nog andere opties of handige tooltjes, want ik kan me nog herinneren dat het vrij omslachtig was.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.