13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Kappie1973

Tags in El capitan

Ik had voorheen tags die de hele regel een kleur maakten, hartstikke handig, nu staan er bolletjes aan het einde van de regel, hoe maak ik daar weer gewoon volgekleurde balkjes van?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij gaat dat niet meer werken.

Bijdrager
    Kappie1973

dat is jammer, t was zo makkelijk…

Bijdrager
    Shmoo

Overzichtelijker was het vooral. Mogelijk dat er 3rd party apps zijn met een Finder integratie die zoiets nog doen.. ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Kappie1973 op 25 maart 2016

Ik had voorheen tags die de hele regel een kleur maakten

Dat waren geen tags, dat was een kleur geven aan het bestand zodat het sneller in het oog sprong. In OS X 10.10 zijn deze vervangen door tags waarvan je er meer dan eentje mee kunt geven aan een bestand. Met als gevolg:

nu staan er bolletjes aan het einde van de regel

om aan te geven welke tags je aan het bestand gegeven hebt. Nou ja, ongeveer dan want je kunt meerdere tags met dezelfde kleur maken.

hoe maak ik daar weer gewoon volgekleurde balkjes van?

Niet, als je de Finder wilt blijven gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Oftewel: het ziet er anders uit, maar geeft je tenminste wat mogelijkheden. Voorheen was het maar enkel een kleurtje.

Moderator
    Night

Er is wel degelijk een mogelijkheid om de gekleurde balkjes terug te halen. Deze optie zit in het gratis XtraFinder (samen met nog wat andere handigheidjes, zoals automatische kolombreedte).

Let op: in EC vraagt het gebruik van XtraFinder om een gedeeltelijke uitschakeling van het SIP.

Bijdrager
    Kappie1973

Jammer, ik gebruik die kleuren om facturen een kleur te geven zodat ik makkelijk kan bijhiuden welke betaald, welke ingevoerd zijn in het boekhoud programma en welke beide, als het heel bestand gekleurd is, vind ik dat net wat makkelijker. zou leuk zijn geweest als je kon kiezen, i.p.v dat er iets waar je aan gewend bent nu niet meer mogelijk is.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ben het met je eens dat het er voorheen wat duidelijker uit zag.
    Maar nu kun je selecteren op de kleuren-tags, en dus direct kun zien wie (in jouw geval) betaald heeft, ingevoerd is, en/of beiden (gebruik voor het laatste beide kleuren!). Dit is toch eigenlijk veel mooier?!

Bijdrager
    lord anubis

Wat je ook kan doen is een smart folder maken met de respectieve tags.

Maak tags b.v genoemd zoals ‘Betaald’, “Openstaand”, “Krediet”, ‘Deels Betaald/Open’ en ‘Controle/OnHold’

B.v

Bewaar deze en zet ze in je Finder kolom. Maak dan er ook voor de openstaande van b.v met het aantal dagen van je betalings termijn en dan resp 30 en 60 dgn met de ‘openstaand’ tag. Drie stuks of zet ze gesorteerd neer. Het sorteren moet je vaak opnieuw doen merk ik.

Het enige wat ik niet kan vinden is dat je bestanden kan selecteren die ouder zijn dan b.v 30 dgn. Wel ouder dan een datum.
    Je kan door op het meest linkse popup menu te klikken ( zie op afb. ) en dan ‘andere’ kiezen als je tags wilt toevoegen als ze nog niet in het lijstje staan.

HTH

Bijdrager
    Kappie1973

Tja, ik krijg veel facturen digitaal binnen, sommige moet ik scannen.
    Daarna moet ik ze uploaden in een boekhoud programma.
    En ik gaf ze dus een kleurtje, de ene of ze betaald waren, de andere wanneer ze ge upload waren.
    lekker overzichtelijk, vooral omdat ik dat vaak s’avonds tot laat doe, en het niet mijn hobby is.
    Maar goed.

Ik vraag me af of met die Xtrafinder geen andere rare dingen in huis haal.

Ik vroeg me vooral af of k niet ergens die in dit apparaat ergens een instelling was te vinden om het weer terug te zetten.
    Dat vind ik nog het meest irritante van updates, dat je sommige dingen die prima werken, opeens niet meer kan aanpassen zoals het voorheen was.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt je boos maken/teleurgesteld zijn, maar toch zijn de kleuren-tags een vooruitgang.
    Ik heb niet het idee dat je je er even in wilt verdiepen, want ‘Je gaat het pas zien als je het door hebt’ (JC).

Moderator
    Night

Hahaha, zelfs hier zijn Johan’s uitspraken nog van toepassing;-)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.