11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Zji

Tab/spatie/§ ‘bleef hangen’. Bug?

Ik had net een vreemd probleem. Opeens leek het alsof mijn tab-toets bleef hangen, waardoor ik geen programma fatsoenlijk kon bedienen en Firefox als een gek tekeer ging. (Houd tab maar eens een tijdje ingedrukt.) Na een keer opnieuw opstarten leek het weg, tot het probleem zich opeens weer voordeed. Na nogmaals rebooten gebeurde hetzelfde, maar dit keer met de §-toets. Ook de spatiebalk kwam een keer langs. Dat maakte het redelijk onmogelijk om er iets op internet over te zoeken. De software-updater maar even geprobeerd; ik had tenslotte 10.5.5 nog niet geïnstalleerd.

Na enkele herstarts (ik kon mijn wachtwoord natuurlijk niet intoetsen) lukte het eindelijk de updater te draaien, en ja hoor, na het probleem lijkt vooralsnog verholpen. Opgelost, dus hartstikke mooi natuurlijk, maar ik vraag me nu toch af hoe dat nou kan zijn gebeurd. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Bijdrager
    carpebios

Ja een grootschalig virus dat is uitgebroken.

Bijdrager
    Bor

Inderdaad! Snel backups maken!

Bijdrager
    Zji

Zullen we de grapjes maar aan anderen overlaten, jongens?

Volgens mij stel ik niet zo’n vreemde vraag. Ik maak alleen notie van een merkwaardig probleem dat zich bij mij voordeed en ben benieuwd of er een verklaring voor zou kunnen zijn geweest.

Bijdrager
    iJoost

Nee, geen virus.

Bijdrager
    sven-
    ”Zji”

Aan grapjassen zoals jij zeker, die snel denken dat ze een virus hebben dat niet bestaat voor Mac OS X 8)

Bijdrager
    jabesse

Als ik dit zou hebben, zou ik m’n toetsenbord (en de aansluiting) nakijken.

Bijdrager
    k-the-ripper

Als je met dit soort problemen gelijk aan een virus gaat denken heb je toch nog steeds aardig last van het zg windows syndroom:)
    Haalt natuurlijk niet weg dat je daadwerkelijk een probleem hebt (of had) maar om daar nu gelijk een virus van te verdenken……
    Geloof me als er echt een virus voor MacOSX opduikt is dat wereldnieuws en hoef je daar geen google/forum of wat dan ook op na te slaan- laat staan vragen over te stellen.

Teletext — RTL nieuws en CNN zijn dan waarschijnlijk sneller met de berichtgeving. :D

Bijdrager
    Zji
    ”sven-“
    ”Zji”

Aan grapjassen zoals jij zeker, die snel denken dat ze een virus hebben dat niet bestaat voor Mac OS X 8)

Nou Sven, die zat zeg…

Als ik het woordje ‘virus’ had vervangen door ‘bug’, had je dan wel normaal antwoord gegeven? Het gaat mij er nu even om dat mijn computer iets onverklaarbaars doet, en ik geïnteresseerd ben in de oorzaak. Het “Mac virussen bestaan niet” principe mag je me besparen. Ik ben niet achterlijk.

Wijsneus.

@ja_besse: Dat was dus ook mijn eerste idee, maar het feit dat een software-update het probleem heeft verholpen lijkt erop te duiden dat het toch iets softwarematigs is geweest.

Enfin, ik geloof dat dit niet echt ergens naartoe gaat, dus gooi er wat mij betreft maar een Axa op.

Bijdrager
    sven-
    ”Zji”

Nou Sven, die zat zeg…

Als ik het woordje ‘virus’ had vervangen door ‘bug’, had je dan wel normaal antwoord gegeven? Het gaat mij er nu even om dat mijn computer iets onverklaarbaars doet, en ik geïnteresseerd ben in de oorzaak. Het “Mac virussen bestaan niet” principe mag je me besparen. Ik ben niet achterlijk.

Ik denk dat je eigenlijk niet zo van grapjes houdt dus..? Maakt uit niet uit hoor:) Ik vind je heus niet achterlijk (waar je dat eigenlijk vandaan haalt weet ik ook zo snel niet…)

Ik vind alleen dat er toch wel een verschil zit tussen een bug en een virus. Net zoals er een verschil is tussen een verkoudheid en een longontsteking.

Bijdrager
    Zji

Zo beter? Verandert mijns inziens niets aan de essentie van de vraag..

Ik vind grapjes prima als de poster verder nog iets relevants te melden heeft. Bij “Ja een grootschalig virus dat is uitgebroken” vond ik dat eerlijk gezegd niet echt het geval. Het feit dat je mij onder de categorie “grapjassen die snel denken dat ze een virus hebben dat niet bestaat voor Mac OS X” schaart geeft antwoord op je vraag waar ik dat vandaan haal. Misschien bedoel je het hartstikke aardig, maar dan mis ik geloof ik de nuance.

Maar goed, ik zal er over ophouden. Dergelijke merkwaardigheden zijn klaarblijkelijk niet echt interessant genoeg voor een apart topic. ” 8) “

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.