12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

Tablet voor Shake en Motion

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een goede tablet om op te werken. Hoofdgebruik is vooral Motion en Shake. Zijn er mensen die ervaringen hebben met tablets en die programma’s? Ik had gedacht aan Wacom Intuos4 XL…

Suggesties, opmerkingen, bevindingen altijd welkom.

Bijdrager
    prullenbak

aan zo’n wacon ituos4 kan je je geen bult vallen als je t mij vraagt.

Wil je nu dat mensen je nog betere gaan proberen aan te raden?

Gaat niet, denk ik.

Bijdrager
    bedhead

Choch een betere aanpraten hoeft niet. Gebruikerservaringen posten en zo, altijd welkom. Jij ervaring ermee?

Bijdrager
    Sanjeev

Geen ervaring met Shake of Motion, maar beetje photoshop en beetje vervanger voor muis.
    Ik vind het erg handig dat je het pennetje eruit kunt halen en verwisselen voor een andere die erbij zit
    zo voelt het weer anders als je gaat tekenen. Dan voelt het een beetje aan alsof je op papier tekent
    en de aantal instelbare knoppen vind ik ook handig. Dat vinden vrienden van mij erg handig, zij schetsen namelijk
    ook op papier en bij andere Wacom tablets is het dan net weer iets te glad.
    Er zit een soort van touchpad/scrollwiel met lampjes.
    De eerste lampje kun je dan gebruiken om de canvast te roteren en om in te zoomen, en zo zijn er nog meer dingen.

Ik vind het jammer dat het zo duur is (student), anders had ik het voor thuis wel gekocht.

Bijdrager
    Triumph

Hallo

Wel wat ervaring met Motion in combinatie met de wacom

Ik heb de Intuos3

In motion is het moeilijk vind ik om de gestures aan te leren, ik vergeet ze vaak.
    Maar het programma bedienen is als je er wat mee om kan gaan een rust voor je hand/arm.
    Ja kan er lekker vlot mee werken, nogmaals als je er mee om kan gaan dan werkt het sneller.
    En even wennen aan de knop op de pen voor de muis of rechter klik. Kan ook op het tablet zelf.

Bijdrager
    bedhead
    ”Triumph”

Hallo

Wel wat ervaring met Motion in combinatie met de wacom

Ik heb de Intuos3

In motion is het moeilijk vind ik om de gestures aan te leren, ik vergeet ze vaak.
    Maar het programma bedienen is als je er wat mee om kan gaan een rust voor je hand/arm.
    Ja kan er lekker vlot mee werken, nogmaals als je er mee om kan gaan dan werkt het sneller.
    En even wennen aan de knop op de pen voor de muis of rechter klik. Kan ook op het tablet zelf.

Ondertussen heb ik de Intuos 4XL aangeschaft. Werkt echt meer dan handig in Color, Motion én Shake. Nauwkeurig en accuraat wat zeer belangrijk is. Een echte aanrader dus die Intuos 4 XL van Wacom (al denk ik dat je met een kleinere Intuos ook wel al heel wat kan doen).

Bijdrager
    lvandepaer
    ”bedhead”

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een goede tablet om op te werken. Hoofdgebruik is vooral Motion en Shake. Zijn er mensen die ervaringen hebben met tablets en die programma’s? Ik had gedacht aan Wacom Intuos4 XL…

Suggesties, opmerkingen, bevindingen altijd welkom.

Werk in Shake, Motion, Final Cut en de rest met een wacom Bamboo vind ik al zeer goed gaan hoor. Ligt ook handig op mijn bureau, tesamen met het aangepaste toetsenbord voor FCP.

Bijdrager
    1234

Ik moet ook aan de Wacom, want ik merk dat ik erg last van mijn arm begin te krijgen.

Ze zijn aleen erg durr en de A5 formaten vind ik te klein.

Alternatieven?

iemand ervaringen met deze Aiptek?

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=442233&cks=ASS&assoc=65B3D214-BAE6-410C-9075-06518B1B62A5

Bijdrager
    1234
    Bijdrager
    bedhead
    ”timmyboy”

reviews:

http://www.amazon.co.uk/product-reviews/B000TGMI5A

Dank je timmyboy!

Bijdrager
    1234

zijn razendpositief, misschien toch maar zo’n aiptek halen dan…

Bijdrager
    bedhead
    ”timmyboy”

zijn razendpositief, misschien toch maar zo’n aiptek halen dan…

ik ben zeer te spreken over mijn Wacom… Natuurlijk werkt ieder graficus graag met het materiaal dat hem of haar het meest bevalt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.