11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DTP-Gerhard

Tabinstelling InDesign CS5.

Hallo,

Wie wil en kan mij helpen met een tabinstelling voor een InDesign CS5 document voor een folder die ik maken moet
    voor een snackbar met veel aanbiedingen en prijzen die goed uitgelijnd moeten worden.

Graag een reactie.

Groet,

DTP-Gerhard.

Bijdrager
    KarelWillem

Je doet je naam geen eer aan, als je dat al niet voor elkaar krijgt.:lol:

Bijdrager
    Pier

je hebt al eens de help functie opgezocht in indesign?

Bijdrager
    DTP-Gerhard

Karel Willem,

Wil je zulke onzin voor je houden !!!!!!!!!

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm… nee.?:lol:

Je vraagt om complete basiskennis, die je gewoon binnen InDesign binnen een minuut gevonden kan hebben.

En ‘een folder die ik moet maken voor een snackbar‘, i.c.m. je naam en het pakket CS5, doet me toch vrezen dat je dat commercieel doet. En niet als hobby-projectje voor de kerk of zo.

Bijdrager
    MadSven

Nou nou, rustig aan een beetje DTP-Gerhard.
    Zoals Pier al terecht oppert kun je in de help functie van indesign al genoeg info vinden over tabinstellingen.
    Buiten die handige functie kun je ook eens googlen… KLIK

Maar, zou je je niet eerst eens verdiepen in de materie voordat je klusjes aanneemt?;-)
    De tabfunctie is toch wel een heel erg basis-dingetje…

Bijdrager
    rdesign

@Haha, flauw, KW.:razz:
    ach. Ik kan soms ook wel eens dingetjes even niet vinden in InDesign. Het is ook zo’n Huge-Ass programma. Al is dit dan wel een béétje basis. Evengoed; hier een korte uitleg.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is een vraag die ligt op het niveau van ‘waar zit de hoofdletter-toets op mijn toetsenbord’.

InDesign > Help > Tab mag toch niet al te moeilijk zijn, voor wie dan ook.

En als je je profileert met een naam met DTP er in, zou je je heel hard in een hoekje moeten gaan zitten schamen als je een vraag als dit op een forum zou knallen.

Zelfs de eerste de beste kantoor-miep weet teksten nog uit te lijnen met een tab.
    Het is gewoon dikke gemakzucht.
    En in de tijd dat je nodig hebt om een topic te openen, heb je zelf al uitgevonden hoe het werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar laat ik de dag eens positief afsluiten.:lol:

Heb je wel eens aan het gebruik van een tabel gedacht?
    Je kunt je tekst met één klik naar een tabel omzetten.
    Hierbij kun je dan erg eenvoudig per kolom uitlijnen.
    Eigenlijk mooier en simpeler dan met tabs.

Bijdrager
    MouseMighty

Sorry Gerhard maar je werk is de titel DTP echt niet waardig. De eerste reactie van KW in dit topic zegt genoeg. Je onstijgt echt niet het niveau van de 14 jarige zolderkamerpiloot. Wat ik je kan aanraden? http://www.vanduurenmedia.nl/titels.asp?AID=1&N=Aad+Metz of http://www.easycomputing.com/boek/naslag/indesign-cs5-100-knowhow-4855.html Als je die boeken uit hebt ben je al een stuk verder. En inderdaad de Help functie bevat meer info dan je misschien lief is.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is echt niet om flauw te doen hoor. We helpen graag mensen hier (zie mijn tip hier vlak boven).

Maar als je al sinds 1974 in het vak zit (!) en ook nog eens serieuze DTP-opleidingen hebt gehad, kan je een vraag als in je eerste post echt niet met droge ogen stellen.

Dan is er onderweg toch ergens iets heel erg mis gegaan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.