7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Helena van Troje

Tabellen in Word (Microsoft) gemaakt werkt niet goed bij Pages

Hallo,
    Misschien kunnen jullie me helpen. Al 10 jaar houd ik een groot archief bij.
    IK gebruikte “Tabellen” van Word van Microsoft. 4 kolommen breed en ca.1500 rijen lang. Na toevoeging onderaan van weer nieuwe data selecteerde ik het geheel weer op alfabet. Dat ging prima.
    Bij aankoop van mijn iMac en na installatie van mijn “Word” tabel merkte ik dat Pages keurig mijn tabellen had overgenomen.
    Alleen…….ik stuit bij gebruik toch op enkele moeilijkheden.
    1. Ik krijg ik de nummering niet meer te zien.
    Ook niet nadat ik de nummeringscel heb geselecteerd en vervolgens aanklik: Tekst, stijl, opsommingstekens, nummering en tel door na vorige
    Het nummer blijft op 1 staan en dat is het.
    Het is handmatig in te voeren, maar als ik later weer iets aan het archief toevoeg gaat de nummering niet mee, dus ik heb daar niets aan.
    2. Nog vervelender is dat ik niet verder rijen kan toevoegen. Na 999 stopt het, hoewel ik er veel meer in de tabel heb staan.
    (Deze 999 staan grijs naast de tabel).
    3. Ook merkte ik dat ik niet één lang blok heb, maar dat het is opgedeeld in meerdere blokken. In Word heb ik soms een pagina-einde of sectie toegevoegd, opdat gedeelten van de tekst niet op de volgende blz. terechtkomen. Dit “notenbalkje” krijg ik er niet uit.
    De enige manier is lege rijen aan het eerste blok toe te voegen, dan de tekst van het tweede blok te kopiëren en deze te plakken in de lege rijen. Daarna het tweede blok in zijn geheel verwijderen. Dat is veel werk, maar te doen. Maar ja, nu loop ik weer aan tegen die 999. En ik ben pas bij de L. Heeft iemand enig idee of e.e.a. nog te verhelpen is? Om nu voor een archief Office op de iMac te kopen, gaat mij wat ver.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Bij voorbaat hartelijk dank.

Bijdrager
    KarelWillem

Je loopt gewoon tegen de limieten van Numbers aan. Het is niet anders.

Is het geen idee om een freeware office-pakket als deze te gaan gebruiken?
    https://www.libreoffice.org/

Bijdrager
    iMac Lover

Is misschien Microsoft Excel een optie
    Volgens mij kan Microsft Excel 1.024.000 rijen aan

Bijdrager
    iMac Lover

Libre Office is gratis te downloaden in de Apple Mac Store

Bijdrager
    Bugsy

je had dus een database nodig, waar een spreadsheet een prima alternatief voor is als je maar één tabel hebt. En je koos een tekstverwerker. En vervolgens moest dat een andere tekstverwerker worden omdat je de tekstverwerker wilde die gemaakt is door hetzelfde bedrijf als de maker van je computer.

Misschien een bizar idee hoor, maar als je nu gewoon verder werkt met Word?

Bijdrager
    KarelWillem

En vervolgens moest dat een andere tekstverwerker worden omdat je de tekstverwerker wilde die gemaakt is door hetzelfde bedrijf als de maker van je computer.

Nope…

Om nu voor een archief Office op de iMac te kopen, gaat mij wat ver.

Bijdrager
    Helena van Troje

Dank jullie wel voor de suggesties.

Karel Willem, ik heb met de moed der wanhoop Libre Office gedownload (niet de app, die is voor de iPad etc.) Ik had er weinig vertrouwen in.
    Maar wat schetst mijn verbazing? Alles werkt fantastisch!!!!!
    De nummering, het alfabetisch invoegen, de blokken samenvoegen via tabel samenvoegen (het gehate nootje). Werkelijk alles. En zo overzichtelijk.
    Ik ben zo blij.
    Omdat ik in het verleden een eenvoudige tabel heb gemaakt, had ik in eerste instantie in Windows gekozen voor Word en niet voor Excel. En Word tabel is niet comptabel met Numbers.
    Kan ik doneren als dank?
    Hartelijke groet
    Helena

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.