-
Q:
Tabel
Bij het gebruik van een tabel in pages, loopt een cel of rij van die tabel niet door naar de volgende pagina als de inhoud groter is dan op één pagina past. Het deel van de tekst dat niet op een bladzijde past gaat ‘onder water’. Hoe zorg ik ervoor dat de rij of cel waarin de tekst staat zich splitst en op de volgende pagina verder gaat?
Cellen horizontaal of verticaal splitsen
Selecteer een tabelcel of meerdere tabelcellen. Om een hele rij of kolom te splitsen, selecteert u alle cellen in de rij of kolom.
Kies ‘Opmaak’ > ‘Tabel’ > ‘Splits in rijen’ om cellen in rijen te splitsen. Kies ‘Opmaak’ > ‘Tabel’ > ‘Splits in kolommen’ om cellen in kolommen te splitsen.
U kunt ook het commando ‘Splits rijen’ of ‘Splits kolommen’ kiezen uit het venstermenu ‘Wijzig rijen en kolommen’ in het infovenster ‘Tabel’.
Bovenstaand komt van Apple-help.
Waar vind ik het Commando uit de vierde regel?SusanUSA op 29 juni 2015Dat krampachtige vasthouden aan Numbers en Pages terwijl Word en Excel veel en veel beter zijn is zo dom.
Voor een bepaalde definitie van „beter” wel, ja. Ik kan de stelling ook omkeren: Dat krampachtige vasthouden aan Word en Excel terwijl Numbers en Pages veel en veel makkelijker werken is zo dom.
Harun;
Dit heb ik nu gaan;
Een nieuw document geopend in pages – een tabel toegevoegd – in orden ‘meegaan met de tekst’ – {staat er op als ik een tabel toevoeg) – en een cel van de tabel gevuld met te veel tekst voor een bladzijde – de cel loopt niet door naar de volgende bladzijde –
Doe ik iets verkeerd?
PS: hoe voeg ik een screenshot toe aan dit bericht?
Groet
HanzelsterHanzelster op 29 juni 2015Jako,
Je hebt gelijk. Ik heb mijn document omgezet naar excel.
Ik denk dat je bedoelt dat SusanUSA gelijk heeft, want ik heb zo te zien ongeveer de tegenovergestelde mening voor wat betreft Word/Excel tegenover Pages/Numbers
Hanzelster op 30 juni 2015hoe voeg ik een screenshot toe aan dit bericht?
Klik op „Img” boven het tekstvak waarin je je bericht typt. Klik dan op de knop „Browse…” en kies het bestand met de afbeelding. Wacht tot de tekst „http://” achter „Img” verandert in iets anders, en klik dan op „Voeg toe”.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.