20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanzelster

Tabel

Bij het gebruik van een tabel in pages, loopt een cel of rij van die tabel niet door naar de volgende pagina als de inhoud groter is dan op één pagina past. Het deel van de tekst dat niet op een bladzijde past gaat ‘onder water’. Hoe zorg ik ervoor dat de rij of cel waarin de tekst staat zich splitst en op de volgende pagina verder gaat?

Bijdrager
    SunKeeper

Numbers gebruiken?

Bijdrager
    Hanzelster

Al geprobeerd. Zonder resultaat.

Bijdrager
    Hanzelster

Cellen horizontaal of verticaal splitsen

Selecteer een tabelcel of meerdere tabelcellen. Om een hele rij of kolom te splitsen, selecteert u alle cellen in de rij of kolom.

Kies ‘Opmaak’ > ‘Tabel’ > ‘Splits in rijen’ om cellen in rijen te splitsen. Kies ‘Opmaak’ > ‘Tabel’ > ‘Splits in kolommen’ om cellen in kolommen te splitsen.

U kunt ook het commando ‘Splits rijen’ of ‘Splits kolommen’ kiezen uit het venstermenu ‘Wijzig rijen en kolommen’ in het infovenster ‘Tabel’.

Bovenstaand komt van Apple-help.
    Waar vind ik het Commando uit de vierde regel?

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

Bijdrager
    Hanzelster

In Word / tabel werkt het probleemloos. Moet in Pages / tabel toch ook kunnen?

Bijdrager
    hatolex

De TS gebruikt Pages, Susan. Met zo’n opmerking schiet hij dus niets op.

En zonder taalfouten. 😀

Geblokkeerd
    SusanUSA

Geblokkeerd
    SusanUSA

Bijdrager
    hatolex

Ja hoor een Trabant haalt wel de snelheid van een Ferrari, alleen de topsnelheid ligt lager van de Trabant. Maar ze halen beide gemakkelijk 80 kilometer.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SusanUSA op 29 juni 2015

Dat krampachtige vasthouden aan Numbers en Pages terwijl Word en Excel veel en veel beter zijn is zo dom.

Voor een bepaalde definitie van „beter” wel, ja. Ik kan de stelling ook omkeren: Dat krampachtige vasthouden aan Word en Excel terwijl Numbers en Pages veel en veel makkelijker werken is zo dom.

Bijdrager
    Hanzelster

Jako,

Je hebt gelijk. Ik heb mijn document omgezet naar excel.

Heb jij ook een oplossing voor mijn probleem? Excel doet het automatisch goed!!

Groet

Hanzelster

Bijdrager
    tarun

Bij mij gaat de tabel probleemloos naar een volgende pagina. Heb je misschien de tabel niet in de tekst maar ervoor geplaatst? Kies in de tab Orden voor “Mee met tekst”:

Bijdrager
    Hanzelster

Goedemorgen Tarun,

Dank!
    Ik zal een nieuw document maken met ‘mee met de tekst’ En je informeren over het resultaat.

Groet
    Hanzelster

Bijdrager
    Hanzelster

Harun;

Dit heb ik nu gaan;

Een nieuw document geopend in pages – een tabel toegevoegd – in orden ‘meegaan met de tekst’ – {staat er op als ik een tabel toevoeg) – en een cel van de tabel gevuld met te veel tekst voor een bladzijde – de cel loopt niet door naar de volgende bladzijde –

Doe ik iets verkeerd?

PS: hoe voeg ik een screenshot toe aan dit bericht?

Groet
    Hanzelster

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Hanzelster op 29 juni 2015

Jako,

Je hebt gelijk. Ik heb mijn document omgezet naar excel.

Ik denk dat je bedoelt dat SusanUSA gelijk heeft, want ik heb zo te zien ongeveer de tegenovergestelde mening voor wat betreft Word/Excel tegenover Pages/Numbers:)

Hanzelster op 30 juni 2015

hoe voeg ik een screenshot toe aan dit bericht?

Klik op „Img” boven het tekstvak waarin je je bericht typt. Klik dan op de knop „Browse…” en kies het bestand met de afbeelding. Wacht tot de tekst „http://” achter „Img” verandert in iets anders, en klik dan op „Voeg toe”.

Bijdrager
    Hanzelster

Bijdrager
    tarun

Dus gelukt? Je hebt wel veel in die cel op pagina 2 staan.

Sleutelbeheerder
    Night

Ja zo te zien is het gewoon gelukt…. :-o

Of bedoelt TS dat de grote regel op pagina 2 automatisch in twee delen moet worden gesplitst, waarvan het bovenste gedeelte op pagina 1 moet komen totdat deze vol is, en de overloop op pagina 2 moet komen…?

Bijdrager
    essiw

Tja een tabel is niet bedoelt voor zoveel tekst in één cel dat de cel langer wordt dan de pagina…
    voor de anderen: volgensmij is het probleem dat de tekst onderaan pagina 2 niet zichtbaar is (er is nog meer tekst) omdat de cel te groot is

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.