12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

tabel vergroten in numbers

Het lukt mij niet om een tabel groter te maken door meer rijen toe te voegen. Meer kolommen lukt wel. Het slepen van de hoeken wordt naar onder toe niet toegestaan. Ook met rechtermuis menu of toetscombi’s niet mogelijk. Invoegen van gekopieerde cellen wordt ook alleen toegestaan voor rijen en niet voor kolommen. De tabel is helemaal niet groot, 78 regels dus dat zal het niet zijn.
    Even de inhoud kopieren naar een nieuwe tabel kopieert wel de waardes en formules maar niet de individuele opmaak van de cellen.
    Weet iemand het trucje?

Bijdrager
    MDF

Klik ergens IN de tabel
    Je krijgt nu rechts onder een grijs ‘hoekje’
    Dit hoekje kun je naar onder slepen en zo maak je rijen bij.

Als je enkel de randen krijgt rond de tabel met ankerpunten, dan heb je verkeerd geklikt:lol:

Bijdrager
    jebman

deze methode ken ik maar laat alleen maar kolommen en geen rijen toe.

Bijdrager
    MDF

Lukt bij mij wel hoor, gewoon naar beneden slepen….

Ik heb daarnet nog even geprobeerd in Numbers, zit nu op 2780 rijen en 3 kolommen.
    Kan veel meer rijen, maar ik heb maar gedurende 10 seconden geprobeerd :razz:

Geblokkeerd
    Bento

Zie hier het grijze hoekje rechtsonder waarmee je rijen en kolommen “bij kan slepen”:

En dan kan het ook nog zo:

Bijdrager
    jebman

Ja, ik ken de methode, alleen bij deze tabel lukt het niet. Bij andere tabellen prima.

Geblokkeerd
    Bento

Is de tabel niet op de een of andere manier gelocked?

Bijdrager
    jebman

zo een gevoel krijg ik wel maar de vergrendel functie is alleen te selecteren op een object. De tabel is niet vergrendeld (‘Orden’ > ‘Vergrendel’)

Bijdrager
    Beaglelover

Als je helemaal linksonder op het grijze blokje met de 9 puntjes klikt onder rij 78 zou hij ook een rij moeten toevoegen, lukt dat?

Bijdrager
    jebman

nope:sad:

Bijdrager
    Beaglelover

Jebman, heb je misschien de reorganiseer (sorteer of filter) functie gebruikt?
    Zo ja dan moet je daar eens kijken of er nog een vinkje staat bij “Toon rijen die overeenkomen met :”

Bijdrager
    jebman

nee, ook niet.
    ik dacht ik kopieer de tabel en ga verder met de kopie. Het verlengen met meer rijen lukt nu wel weer gewoon maar in deze nieuwe tabel kan ik niet kopieren…
    en numbers knalt er uit wanneer ik een rand van een cel wil opmaken…
    Het is gewoon een document primair aangemaakt in numbers, de tabel lijkt wel op een of andere manier corrupt..
    Gelukkig nog wel de data kunnen veiligstellen door te bewaren als .xls Dit bijbehorende programma probeer ik uit te faseren maar numbers laat zich nu niet van zijn beste kant zien…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.