3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    mooirood

tabel, tabs, typogrammen en InDesign

Kwestie:
    Ik krijg een Word document aangeleverd met gegevens voor een tabel:
    A > 1
    B > 2
    C > 3

In InDesign maak ik 2 typogrammen aan: TABEL1 en TABEL2 zonder tabs want er komen meerdere tabellen in de opmaak met verschillende ruimtes tussen de kolommen.

Ik importeer de tekst en geef alles typogram TABEL 1
    Vervolgens ga ik de tabs aanpassen voor het geheel zodat allen kolommen netjes onder elkaar staan. Als ik nu B > 2 het typogram TABEL 2 geef, verspringen de tabs; logisch:

Echter in Quark was dit niet zo en bleven de kolommen netjes onder elkaar staan: heerlijk was dat!
    Zit die oplossing in InDesign ook ergens verstopt?

Bijdrager
    hopsa

Als je van ‘tabel 2’ nu een tekenstijl aanaakt ipv een alineastijl?

of

ik heb het zelf net ff geprobeerd, en als je de hele tabel hebt toegekend aan TABEl 1
    je zet je tabs daar waar je ze hebben wilt (je kan de verspringing van de tab ook herhalen!)
    daarna ken je de stijl TABEL 2 aan bijv. regel B (enzovoort) toe.
    Roep je tabpaneel op, en selecteer dat stuk tekst, je zal je tabs zien en als je dan op de eerste tabpijl klikt staat alles weer netjes onder elkaar.

succes!

Bijdrager
    mooirood
    ”hopsa”

ik heb het zelf net ff geprobeerd, en als je de hele tabel hebt toegekend aan TABEl 1
    je zet je tabs daar waar je ze hebben wilt (je kan de verspringing van de tab ook herhalen!)
    daarna ken je de stijl TABEL 2 aan bijv. regel B (enzovoort) toe.
    Roep je tabpaneel op, en selecteer dat stuk tekst, je zal je tabs zien en als je dan op de eerste tabpijl klikt staat alles weer netjes onder elkaar.

succes!

Niet ideaal maar het werkt, bedankt iig!:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.