12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Tabel altijd 100% hoog

Hi,

Ik wil dat mijn tabel altijd 100% van de hoogte opneemt, ofterwijl, altijd helemaal doorrekt naar de bodem van de pagina. Ook als er een tijd geen content staat.

height=”100%” doet niets

Iemand ideen?

Bijdrager
    angorawol

De oude tranparante 1-pixel tric?

een afbeelding maken van één pixel wegschrijven als gif en transparant maken en deze afbeeldingen inladen in de tabel, dan zijn grootte aanpassen tot zeer lang.
    Eventueel een rij bijmaken waar enkel deze pixel instaat?
    niet echt elegant, maar het werkt wel.

Bijdrager
    diederik

angorawo

dan zijn grootte aanpassen tot zeer lang

???
    Dat helpt dus niet!

Dit helpt![code:1:f259d5e375]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">[/code:1:f259d5e375]
    bovenaan de html pagina zetten.

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Ik merk dat vooral Explorer niet altijd uit tabellen komt.
    Vaak helpt het om cellen niet leeg te laten.
    Zelf zet ik altijd in ieder geval een harde spatie (&nbsp;) in een tabelcel.

Bijdrager
    iBert

Gebruik CSS en div’s voor layout, tabellen zijn in deze context een presentatiehack.

Bijdrager
    WebJ

Ik geloof dat als je in een tabel height=”100%” gebruikt je dan in o.a. Safari een horizontale scrollbalk krijgt…….

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Sja, in safari gebeurt er mooi niets hoor.
    Ook in ie doet het niet veel.
    Kga wel met css aan de slag.
    Bedankt i.e.g.

Bijdrager
    diederik

Dit moet gewoon werken mijnheer
    [code:1:e22ffcc9a1]<html>
    <head>
    <title>100%</title>
    </head>
    <body>
    <table border="0" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
    <tr>
    <td>ja toch?</td>
    </tr>
    </table>
    </body>
    </html>[/code:1:e22ffcc9a1]

Bijdrager
    angorawol

Ik krijg bovenaan een boel tekens, die ik niet in je broncode vindt, klopt dat?

Bijdrager
    tennapel
    ”angorawol”

Ik krijg bovenaan een boel tekens, die ik niet in je broncode vindt, klopt dat?

Als je in Safari uit een browser window code kopieert, dan worden alle spaties e.d. meegenomen en als karakters in het document gezet die niet UTF-8 compatible zijn. Gevolg: In je browser worden de meegekopieerde tekens als een raar teken gezien.

Beste is om een view source te doen en dan de code te kopieren.

Bijdrager
    angorawol

Ik heb het helemaal nagekeken met BBedit in Check Syntax en weet je wat die zegt?
    [code:1:9f54189c54]Line 8: Document type doesn’t permit attribute “height” within element “<table>”.[/code:1:9f54189c54]
    En de

Ja toch?

staat in het midden van mijn venster nadat ik Bbedit de boel heb laten opschonen, (ik heb die height wel laten staan)
    Nu vraag ik je?

Bijdrager
    iBert
    ”angorawol”

Ik heb het helemaal nagekeken met BBedit in Check Syntax en weet je wat die zegt?
    [code:1:c88202dae8]Line 8: Document type doesn’t permit attribute “height” within element “<table>”.[/code:1:c88202dae8]
    En de

Ja toch?

staat in het midden van mijn venster nadat ik Bbedit de boel heb laten opschonen, (ik heb die height wel laten staan)
    Nu vraag ik je?

Dat klopt ook, height is al geen geldig attribuut meer voor een tabel sinds versie 4, omdat het net wordt gebruikt voor presentatiehacks. Een tabel kan maar zo groot zijn als de content dat hij bevat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.