14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Yarosi

Tabbladen Safari

Wanneer ik bij Safari een nieuw tabblad open met CMD+T ga ik ook direct naar dat tabblad toe. Ik wil graag net als bij Chrome bij het eerst tabblad blijven. Hoe stel ik dit in?

Bijdrager
    Targaryen

Dat kun je instellen in de voorkeuren van Safari.

Bijdrager
    Niels

voorkeuren > tabs: ‘maak nieuw tabblad of venster na openen actief’ uitvinken

Bijdrager
    Yarosi

Daar heb ik al gekeken. Ook onder ‘tabs’, alleen wat ik ook maar uit- of aanvink. Het werkt niet

Bijdrager
    GoeieDag

Die instelling geldt inderdaad niet voor een nieuw (leeg) tabblad openen met cmd+t.

Bijdrager
    Yarosi

@NielsDam Al geprobeerd, safari ook al afgesloten, maar dat schijnt niet te werken.

Bijdrager
    Yarosi

@GoeieDag Bij Chrome kan dat dan weer wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Bij mij vertoont Chrome hetzelfde gedrag als Safari, en daar is zeker geen instelling voor. Dus hoe doe jij dat in Chrome?

Bijdrager
    Yarosi

@GoeieDag Geen idee. Van Safari weet ik dat het zou moeten. Op mijn werk was dat namelijk wel al ingesteld.

Bijdrager
    Niels

sorry, werkt niet met command + T (bug?)

Bijdrager
    Yarosi

Inmiddels ben ik erachter. Command + T werkt daar blijkbaar niet mee. Wel als je ‘rechter muisknop’ vanuit een link op ‘opening in nieuw tabblad drukt’.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, die wel. Dat is hetzelfde als cmd+klik op een link.
    En dat is precies wat je wel kunt instellen in de Safarivoorkeuren.
    Dus Niels, het is geen bug.

Overigens ook logisch, want waarom zou je met cmd+t een nieuw tabblad willen openen, zonder dat actief moet worden? Dan heeft het sec openen van een tab toch geen zin?!

Bijdrager
    Niels

Idd, zou een beetje nutteloos zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Enige optie die ik kan bedenken is tien nieuwe tabbladen tegelijk openen en dan verder gaan werken.

Dan heb je toch nieuwe lege tabbladen die niet actief zijn en je hebt geen last van die tabbladen die leeg zijn. Neemt vrijwel geen geheugen of andere resources in.

Daar kun je dan links op slepen om het in dat tabblad te openen. Vink in dat geval het vakje uit bij ”Maak nieuw tabblad of venster na openen actief” om de link in het andere tabblad te openen en toch op je huidige tabblad te blijven.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.