13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    roosenton2

tabbladen openen allemaal bij openen Safari

Gisteren mijn MAC alleen met mijn vrouw gelaten……resultaat “er zijn zware problemen met de MAC”……Wat ze gedaan heeft ..Geen idee maar het resultaat is dat alle tabbladen openvliegen en er een eindeloze rij openstaat die via “kruisje klikken” te sluiten zjn.Weet iemand wat ze gedaan heeft en hoe dat terug te draaien is?
    weet niet of ik het onder het juiste forum geplaatst is…

Bijdrager
    macoris

Als je de tabbladen hebt gesloten en safari opnieuw opstart, met dus geen enkele site geladen, zit je dan in dezelfde situatie?

Bijdrager
    Koning Frank

Hoe moeten wij dat nou weten op basis van zo’n nietszeggende omschrijving.

Herstart je mac eens …

Bijdrager
    essiw

Klik bovenaan in de menubalk op Safari → Voorkeuren, ga naar het voorkeurvenster Algemeen (ben je als het goed is al) verander de bovenste instelling “Open Safari met” naar “Een nieuw venster”. Sluit safari af en open safari opnieuw. Daarna kan je de instelling terugzetten. Probleem opgelost.

Ik ben het met No-Name eens, volgende keer even een normale omschrijving geven…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Terzijde: je hoeft niet alle tabs handmatig te sluiten door op het kruisje te klikken: ⌥⌘W sluit alle tabbladen behalve het actieve. Als je er meer dan één open wilt houden kun je die uit het venster slepen (of naar een ander Safari-venster) en dan het venster met de tabs waar je vanaf wilt, sluiten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Moraal van het verhaal, laat je vrouw van je Mac afblijven!!!

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien is Roos er onhandig mee, maar met Ton is het niet veel beter gesteld.:nerd:

Bijdrager
    roosenton2

Kan best zijn dat ik onhandig ben maar feit is wel dat ik nog niks opgeschoten ben met de raadgevingen
    Als ik onder Safari ,voorkeuren,algemeen kijk dan vind ik
    open nieuw venster met en dan de mogelijkheden favorieten,startpagina,lege pagina ,dezelfde pagina ,tabbladen voor favorieten en kies tabbladenmap dus niet zoals “essiw” HEEL GOED BEDOELEND schreef “een nieuw venster”

Bij open nieuw tabblad vind ik favorieten,startpagina,lege pagina en dezelfde pagina Dus dat schiet ook niet op Hoop echt op een oplossing (dan ben ik tenminste van het gezeur hier af…….)

Geblokkeerd
    Anoniem

En heb je nu alle aangedragen oplossingen geprobeerd?

Bijdrager
    Japii

Kies bij beide de optie startpagina en start safari opnieuw.

Bijdrager
    Koning Frank
    roosenton2 op 18 juni 2016

Kan best zijn dat ik onhandig ben maar feit is wel dat ik nog niks opgeschoten ben met de raadgevingen
    Als ik onder Safari ,voorkeuren,algemeen kijk dan vind ik
    open nieuw venster met en dan de mogelijkheden favorieten,startpagina,lege pagina ,dezelfde pagina ,tabbladen voor favorieten en kies tabbladenmap dus niet zoals “essiw” HEEL GOED BEDOELEND schreef “een nieuw venster”

Bij open nieuw tabblad vind ik favorieten,startpagina,lege pagina en dezelfde pagina Dus dat schiet ook niet op Hoop echt op een oplossing (dan ben ik tenminste van het gezeur hier af…….)

Eén optie daar boven. Je kijkt nu bij ‘ nieuw venster opent met …’ ipv de optie daarboven ‘ safari opent met …’ . Als je HEEL GOED leest dan zie je dat essiw dat ook heeft geschreven.

En je kan wel gaan klagen dat wij niet de goede oplossing geven, maar wij kunnen echt helemaal niks met de omschrijving die jij geeft.

Bijdrager
    roosenton2

het is gelukt!!!!Vind niet dat ik geklaagd heb en uit het feit dat er toch goede hulp kwam van Essiw(waarvoor dank!) blijkt dat er iemand was die WEL wat met de beschrijving kon……….

Bijdrager
    essiw

Mooi dat mijn advies (met dank aan No_Name voor het opnieuw uitleggen;) )uiteindelijke toch geholpen heeft.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.