9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    PATRACHE

Taalinstellingen MAC

Bij systeemvoorkeuren / Taal &Tekst , is het mij onmogelijk geworden het nederlands als voorkeurtaal aan te duiden. Nederlands staat op eerste plaats ,frans en engels volgen. De Mac opent steevast in het Frans.
    Dit leidt natuurlijk tot heel wat foutmeldingen bij o.a. Iweb: “NEDERLANDS ONTBREEKT “
    Waar kan ik deze systeemvoorkeur checken.

P.S. :Dit ongemak kreeg ik cadeau bij het downloaden van “LION”.
    met dank.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je al je schijfbevoegdheden gecontroleerd en hersteld?

– Die optie kun je vinden in het Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als dat niet helpt, zou ik proberen het besturingssysteem opnieuw te installeren, aangezien daarbij als het goed is de taalbestanden van het systeem zelf ook erop gezet worden. Dit helpt niet voor programma’s als iWeb (die hebben hun eigen taalbestanden aan boord), maar ook die zijn opnieuw te installeren als het moet.

Bijdrager
    Hansi2124

Toevallig niet een programma geïnstalleerd wat de “overbodige talen” uit je systeem verwijdert om zo “veel ruimte” te besparen?

Bijdrager
    PATRACHE

@N , @ J W

Schijfhulpprogramma : toegepast , maar was effen zoeken omdat ik “een franzosicher ordinateur” voor mijn neus had.
    HELPT NIET

LION ( ondertussen mountain Lion ) gereïnstalleerd :
    HELPT NIET

…IWEB blijft dezelfde foutmeldingen doorgeven.
    Fichier manquant Dutch.lproj/message-me-white.tiff ( van dit soort staan er 6)
    …PAGES krijg ik uitsluitend in het frans.

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat was het originele systeem op je Mac? Snow Leopard? Ik denk namelijk dat je die terug moet zetten en dan upgraden naar ML (Lion kan je in dit geval overslaan).

Foutmeldingen als deze komen overigens uitsluitend voor als je zelf in je systeem hebt zitten rommelen met bijvoorbeeld monolingual.

Bijdrager
    PATRACHE

@ Ir B

– inderdaad vertrokken van SL

-monolingual , …..neen BOB . dit zou ik niet doen. Zelfkennis is het begin van de wijsheid , en aan dergelijke exploten waag ik mij niet.
    want ik ben niet te beroerd om je dit te vragen : hoe zet ik SL terug ?

Na een nieuwe schijfcontrole is er één verbetering zichtbaar : Systeemvoorkeuren krijg ik NU WEL in het nederlands.

Fouten bij PAGES en IWEB blijven present.

Bijdrager
    Hansi2124

De programma’s die in een verkeerde taal verschijnen al opnieuw geïnstalleerd?

Bijdrager
    marcelnijman

Wat bedoel je precies met “het downloaden van LION”? Heb je de aankoop via de App Store gedaan of heb je ergens een (uitgeklede) torrent gevonden?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.