13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MrPapple

taal veranderd

Hallo, net ff men permisies hersteld en toen ik daarna een finder venster openende stonde ineens al de mapjes er met een Engelse naam (terwijl ik als taal nederlands gekozen heb) programma’s werd ineens applications, films ineens movies. Iemand bekend met dit probleem? zo ja, kan iemand me vertellen hoe ik dit terug naar nederlands krijg?

greetz,
    Niels

Bijdrager
    cubizer

Bij systeemvoorkeuren -> Landinstellingen. Daar dien je Nederlands als eerste te zetten in dat lijstje met talen. Dan even uit en inloggen, en alles is weer Nederlands.

Bijdrager
    Larz

gewoon in de preferences?

Bijdrager
    MNM

Ja,, preferences = voorkeuren

Bijdrager
    michelvdb

Gebruik de Zoekfunctie want dit onderwerp komt bijna dagelijks aan bod.
    Trefwoorden: Finder, Voorkeuren, Geavanceerd, Bestandsextensies.
    Hiermee heb je trouwens de pap in de mond. Nu nog slikken. :wink:

Bijdrager
    MrPapple

Nope, ik zal je moeten teleurstellen, alles is nog steeds in het engels :(
    Iemand nog suggesties?

greetz,
    Niels

Bijdrager
    cubizer

Herstarten, nogmaals permissies herstellen?

Uiterste nood: Herstarten met de install cd erin, c ingedrukt en bij de installatie kiezen voor hetstel met behoud van gebruikers en netwerkinstellingen. Dan hou je alles, alle bestanden, programma’s ect, alleen het systeem komt er ddan weer ff schoon in.

Bijdrager
    MrPapple

yes, gevonden!! thanx michelvdb dankzij jouw heb ik het gevonden: ik had “toon alle bestandsextenties” aangezet! Hoe dom van me :oops:

Toch bedankt voor de reacties!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Oppie

MrSharky, geef jij het ff door als er morgen weer iemand hier diezelfde vraag komt stellen?!:roll:

Bijdrager
    iMac-Boy

Als je een engelstalig programma aan het gebruiken bent (bv MacStumbler) schakelt het systeem over op engels. Klik je dan op een nederlandstalig programma dat je open hebt staan is het systeem gewoon weer in het nederlands.

Bijdrager
    MrPapple
    ”Oppie”

MrSharky, geef jij het ff door als er morgen weer iemand hier diezelfde vraag komt stellen?!:roll:

????

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Oppie

Nou ja, da’s toch duidelijk; zoals Michelvdb aangaf komt deze vraag ongeveer dagelijks langs. Dus nu is het jouw beurt deze kennis over te dragen!:evil:

Bijdrager
    MrPapple

ah, ok, zal het onthouden :P

greetz,
    Niels

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.