9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    juliea

Taal van sommige apps plots veranderd

Een tijdje geleden is de taal van sommige apps (o.a. AppCleaner, Dropbox en Suitcase Fusion 5) plots veranderd naar Duits. Hoe kan dit en hoe kan ik deze apps terug in het Nederlands zetten?

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt teveel Apps geCleaned, lijkt het…:D

Maar als je nou in Systeemvoorkeuren>Taal en regio Engels als 2e taal zet ipv Duits, ben je ook weer klaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarom zou het instellen van Engels als tweede voorkeuzetaal het probleem oplossen?

Bijdrager
    GoeieDag

Er van uitgaande dat haar systeem op NL staat: als het progje deze taal niet aan boord heeft, zal het de eerste taal uit de taal-voorkeuren lijst pakken die het wel kent, dus in dit geval Duits.

Dus i.t.t. wat TS denkt, zijn deze progjes niet in het Nederlands.

Bijdrager
    juliea

Bedankt, het is opgelost!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    GoeieDag op 13 februari 2014

als het progje deze taal niet aan boord heeft, zal het de eerste taal uit de taal-voorkeuren lijst pakken die het wel kent, dus in dit geval Duits.

Deze aanname had ik niet gemaakt, omdat zo’n scenario helemaal niet naar voren komt in het originele bericht. Ik las het als: de programma’s waren in het Nederlands, nu ineens niet meer, vooral vanwege de zinsnede „terug in het Nederlands zetten” …

Bijdrager
    GoeieDag

Dat klopt. Maar veel mensen hebben niet eens door dat zo’n app als Dropbox, met een Engelse naam, in het Engels staat. Pas als het in zo’n ‘rare’ taal als Duits is, valt het op dat het niet in het NL is…

Beste Juliea, je mag natuurlijk best wel melden wat nou de oplossing gaf.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Met andere woorden: wat zou de wereld er toch beter van worden als iedereen eens z’n ogen opendeed en leerde om dingen goed uit te leggen:)

Bijdrager
    juliea

Beste GoeieDag,

Ik heb jouw raad opgevolgd en hiermee was het opgelost. Ik heb Engels als 2e taal gezet i.p.v. Duits.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.