5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    arnout

Taal spellingcheck per programma of site vooraf instellen

Is er een mogelijkheid om de taal van de spelling per programma of zelfs site vooraf te bepalen?

Nu moet ik iedere keer wanneer ik op een Engelstalig forum iets tik, vervolgens in MacJournal iets schrijf, de spelling aanpassen.
    Het zou mooi zijn, zoals USB Overdrive het voor de muisinstellingen doet, als dit per applicatie instelbaar is.

Wie heeft wat tips?

(zit ik op het goede forum of moet ik dit op “iApps” of “Overige Software” posten?)

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij kan het niet, maar ik ben benieuwd of iemand wel een goede tip in deze heeft…

Bijdrager
    Esquare

Ik gebruik voor de spelling de optie ‘Multilingual’. Dat is niet helemaal wat je bedoelt, maar werkt in de praktijk goed genoeg. Difference of verschil, het zal de spellingscontrole dan Wurst wezen.

Bijdrager
    arnout

Bij mij werkt die ‘Multilingual’ niet erg goed, als ik bijvoorbeeld ‘dissapointed’ in tik dan geeft ie wel met een rood lijntje aan dat de spelling verkeerd is, maar geeft geen alternatief: ‘No Guesses Found’
    Schakel ik over op de Engelse spelling dan geeft ie correct weer dat het ‘disappointed’ moet zijn.

Maar goed, zo veel werk is het veranderen van de taal nu ook weer niet, mij irriteert met name die rode lijntjes wanneer de spelling op English staat en je schrijft in het Nederlands en vice versa…kan daarom maar beter gewoon ‘Check Spelling as You Type’ uitschakelen.

Bijdrager
    Oppie

Da’s idd een goeie tip; maar zelf zet ik meestal naar een tijdje toch weer gewoon Nederlands op (of relevante taal) omdat een spelling checker die niet goed checkt, goed waardeloos is…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.