15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Simlockvrij maken iPhone 3G werkt niet

Hey OMT-ers,

Ik heb een probleempje.
    Ik heb vorige week mijn iPhone 3G verkocht. Daarvoor ben ik naar de TMobile shop gegaan, om hem simlockvrij te maken. Ik moest van die jongen achter de balie mijn IMEI nummer en telefoonnummer opgeven, en hij zou de rest doen. Naja. Prima dus.

Ik dus twee dagen daarna mijn 3G verkocht via Marktplaats. Nu blijkt dus dat het nog helemaal niet werkt. Zijn SIM werkt niet.

Hier wat hij erover zegt..

Helaas werkt het niet.. ik krijg nog steeds: insert a valid sim with no sim lock..
    ik de simlock eraf gehaald maar dat werkt ook niet..
    Op verscheidene sites heb ik gelezen dat het unlocken niet meer van kracht is, als er een nieuwe update is uitgevoerd.
    Dus ik denk dat dit het probleem is. Wellicht zou het toestel unlockt moeten worden door iemand met een t-mobile sim, zonder simlock.
    Maar deze heb ik niet in mijn bezit en in mijn omgeving voor zover ik weet ook niet.

Iemand weet wat hij moet doen?

Alvast super bedankt!

Robbert

Bijdrager
    Juriaan

Zou hem even naar een T-Mobile shop sturen, die kunnen hem correct simlock-vrij maken.

Bijdrager
    Afroman

Op verscheidene sites heb ik gelezen dat het unlocken niet meer van kracht is, als er een nieuwe update is uitgevoerd.

Oh? Dus wat je wilt zeggen, als je je iPhone bij 3.1 simlockvrij hebt gemaakt zit die simlock er weer op bij 4.0? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

En normaal gesproken moet jij een telefoonnummer gaan bellen.

Bijdrager
    Tjerker

Dat deed ie bij mij ook. Het probleem is de sim pincode va de nieuwe sim. Die moet je gewoon intypen en dan verder in iTunes.

Bijdrager
    tinus_omt

Als je telefoon simlockvrij is gemaakt, verandert Apple iets in een database. Als je dan je telefoon aansluit in iTunes, controleert hij dat en maakt hij je telefoon simlockvrij. Je moet dus wel eerst de telefoon op je computer aansluiten.

Het kan zo zijn dat dit alleen werkt als je T-Mobile simkaart in de telefoon zit, dat weet ik niet.

Bijdrager
    Afroman

Ja, je T-Mobile kaartje moet in je telefoon zitten, en als je hem aan je computer aansluit moet dat een kaartje zijn van een andere provider.

Bijdrager
    rdesign

Maar ik heb de telefoon al verkocht. Wat nu? Heeft hij echt mijn SIM nodig? Of kan ik ook even een SIMkaartje halen van TMobile en die hem toesturen?

Bijdrager
    Ree

Ik heb onlangs mijn iPhone simlock vrij gemaakt.
    dit ging als volgt;

ik ben begonnen met dit artikel:
    http://www.onemorething.nl/2010/08/oude-iphone-simlockvrij-maken/

Vervolgens kreeg ik een email met daarin:

Hieronder vindt u de procedure om uw iPhone simlockvrij te maken.

1. Zet uw iPhone volledig uit.
    2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
    3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
    4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
    5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
    6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
    7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
    8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
    9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
    10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.

Ik heb deze instructies to-the-letter gevolgd en het werkte in 1 keer.
    (terzijde: mijn iPhone had na 5 minuten de carrier update al gehad en volgens mij maakt updates/synchroniseren echt niets uit.)

Bijdrager
    rdesign

En had je toen je eigen SIMkaart nodig? Dat is nu even de vraag…

Thnx.

Bijdrager
    Ree

Hmm. Vervolgbericht is niet goed geplaatst. Daarin had ik gezet dat mijn eigen sim nog in het toestel zat.

Of die nodig is weet ik niet. Wel weet ik dat de update in itunes zeker niet werkt met een tmobile sim en er dus een ander ‘merk’ sim in moet om de unlock te activeren.

Moderator
    Pete.Z

Eigen sim is juist niet nodig, er moet, om simlock vrij te maken via iTunes, een simkaart van een andere provider in.

Bijdrager
    rdesign

Mmmm. Raar dat het niet werkt dan.
    Ik denk dat ik een idee heb.. Ik heb hem dus laatst opgestuurd naar de verzekering, en toen een nieuwe gehad. Ik denk dat dat het IMEI nummer anders is dan het IMEI nummer bekend bij TMobile. Is dat een mogelijkheid?:smile:

Bijdrager
    wezZie

Hee, ik heb 2e hands een iPhone 3G gekocht en ik heb aan de vorige eigenaar gevraagd of ze een unlock wou aanvragen via het klantenservice nummer (ik mocht dit van tmobile zelf niet doen vanwege privacy van de houder van het abbonement, maar het mocht wel als ik een prepaid kaart bij hun kocht… :P). Deze unlock aanvragen is gelukt en ik heb de stappen die hierboven zijn beschreven al ongeveer 6 keer precies opgevolgd maar ik krijg op itunes maar niet het bericht dat mijn iPhone ge-unlocked is. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Yggdrasil

Even een eigen ervaring:

Ik heb de iPhone 3G van een vriend eens simlockvrij gemaakt als volgt:

1) Een simkaart van Mobistar erin gestopt.
    2) Pwnagetool gedownload

Dan was de iPhone terug te gebruiken.

Bijdrager
    JJmac

Er is goed nieuws voor alle iPhone bezitters waarvan de iPhone van T-Mobile afkomstig is.

Je kunt je iPhone gratis simlock vrij laten maken bij T-Mobile. Vanaf 12 januari zijn ze al simlock vrij verkocht en de toestellen die voor die datum zijn verkocht kun je vanaf 1 februari via iTunes eenvoudig simlock vrij laten maken. Heb je meer haast dan kun je ook T-Mobile klantenservice bellen.
    Je kon natuurlijk altijd al je simlock laten verwijderen, maar dat kostte binnen een jaar na aankoop altijd geld. Nu is dat dus gratis en kun je bijvoorbeeld in het buitenland een lokale simkaart aanschaffen om zo goedkoper te kunnen bellen.

Let wel op dat dit alleen maar werkt voor iPhones die bij T-Mobile aangeschaft zijn, het zal dus niet werken voor iPhones die bij andere providers zijn aangeschaft. En het probleem bij tweedehands iPhones is vaak dat het niet duidelijk is van welke provider deze afkomstig is.

Op de website van T-Mobile vind je de uitleg per iPhone hoe je het kunt doen:
    T-Mobile

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.