9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    leonardo da vinci

T MOBILE umts ADSL

Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe kaart van Tmobile voor umts/gprs/wifi. Dat is een kaart voor de pc bedoeld, waarmee je voor 60euri overal in NL onbeperkt wireless kunt internetten.

Alleen is het bedoeld voor de pc, en als je de kaart in de mac stopt, krijgt die een panic om de comp geforceerd uit te zetten. Maar er zijn namelijk firmware programmas voor…. en ik zoek een gratis versie.

Het werkt alleen voor de oude pc slots, dus een oude powerbook G4 bv… Ibooks en airport cards zijn overbodig…

iemand hier al op de hoogte van deze geweldige ontwikkeling???

Bijdrager
    chilli dude

dat klinkt wel erg goed! ik hou dit draadje even in de gaten:)

Bijdrager
    leonardo da vinci

Ik zou zeggen ga even langs bij de Tmobile winkel.
    Ik heb al wat firmware updates maar dat is allemaal shareware.

Voor een jaar abbo is het eerste maand 90 euri, vervolgens 70euri per maand…

vodafone heeft het ook, met een gratis firmware voor de mac, maar is beperkt tot 1gb download per maand. dus geen download of tv maar alleen meelezen met de rest, i guess? KPN is de andere aanbieder maar is ook in zijn opties beperkt.

Bijdrager
    M10

Kun je bevestigen dat het om de Option Fusion gaat?

Dat is inderdaad een KernelPanicer.
    Maar het idee is dat je helemaal geen wifi nodig hebt en met de OptionQuad klaar bent.
    Daarvoor zijn wel degelijk drivers beschikbaar. Gratis is een ander punt, maar gesponsored kom je een end.

En wat betekend die zin met oude G4’s enzo. die snap ik niet…

Bijdrager
    Marius1976

Waarom is er niet zoiets gewoon als USB oplossing?

Dan heb ik er met m’n iBook ook wat aan toch?

Marius

Bijdrager
    leonardo da vinci

Ik heb het specifiek over de kaart die Tmobile adverteert. Dat is een pc slot kaart, oudere type. Die past in de oudere model powerbook g4 (ook g3 denk ik). (heeft dus gaatjes en pinnen en is niet een chip zoals aitport extreme).

en het is geen usb.

Ik weet overigens niets over dat andere. Maar zoals ik al zei, vodafone heeft ook de aanbieding en dan in combinatie met een VISE firmware update en dan werkt het overall…
    Alleen (weder) is het beperkt tot 1 GB per maand

Tmobile is onbeperkt, heeft ook die pc kaart, en ik heb het gisteren uitgeprobeerd. Eenmaal in de gleuf krijg je (niet een kernel panic) maar de boodschap de computer uit te zetten. Het is dus duidelijk een firmware issue.

Die updates zijn er ook wel , maar dan in de form dat die kaart bv maar voor tien minuten werkt. Dus dan heb je een abbo voor onbeperkt, beperkt tot 10 minuten wegens de shareware….

Bijdrager
    M10

als het een option quad is dan is er een mogelijkheid zonder limiet in drivers
    als het een option fusion is dan bestaat er GEEN driver voor

Dus graag even concreet voor een duidelijk antwoord.

Bijdrager
    leonardo da vinci

Nou ja, zoals ik al schreef, heb ik geen verstand van die options.

Het is gewoon een pc kaart zoals een wireless, maar dan in combinatie met een contract voor onbeperkt wireless adsl van TMOBILE. de vodafone is beperkt, althans voor iedere mb over 1gb permaand betaal je 40cent.

de tmobile kaart is voor windows.
    ik weet ook niet of datgene een verschill betekent. Echter hoop ik iemand het al heeft uitgeprobeerd voordat ik ermee in zee ga.

groet
    remco

Bijdrager
    M10

Kijk op de achterkant van de kaart en onthou wat je ziet.

Als dat option (is een merknaam) Fusion (is een modelnaam) ziet is er GEEN ondersteuning.

Dat het maar gezegd is!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.