17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    CMD-Z

t-mobile toestel en applecare

Hallo daar!

Na jaren SIM only te hebben gehad bij t-mobile en nu ik toe ben aan een nieuwe iphone (ik ga de iphone 8 nemen) zie ik dat een 1 jarig abonnement bij t-mobile met iphone 8 (bijbetalen 315 euro) uiteindelijk een stuk voordeliger is dan het toestel nieuw aanschaffen bij apple.

Ik ben echter wel een fan van applecare, aangezien ik echt wel 2 keer in 2 jaar mn scherm kapot laat vallen.

Weten jullie of het gewoon mogelijk is om applecare aan te schaffen bij een bij t-mobile abonnement verkregen toestel?

Bij voorbaat dank voor de info!

Bijdrager
    Shmoo

Apple Care staat los van hoe of waar je een product koopt. Zolang je het maar afsluit als de telefoon niet ouder is dan een jaar ? of was het 90 dagen na aankoop? Volgens mij binnen het eerste jaar.

Bijdrager
    McPim

Binnen 60 dagen moet dat, het was voorheen inderdaad binnen een jaar. En ehh @cmd-z, je betaalt die iPhone 8 gewoon terug via je abonnement maar dat weet je ook wel neem ik aan 😉. Het is gewoon kopen op afbetaling (wat een keuze kan zijn), bijna altijd is een los toestel en sim-only goedkoper over de hele looptijd.

Bijdrager
    CMD-Z

thanks voor het snelle antwoord guys!

voor mij was het in dit geval iets goedkoper. en dan hoef ik idd nu geen 689 piek in 1 klap neer te leggen.

Bijdrager
    Shmoo

https://tweakers.net/pricewatch/582385/apple-iphone-7-32gb-zwart.html

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/pakket/iphone-7-32-gb-black/red6-red-essential/2-jaar/true/

1,- goedkoper bij Vodafone dan bij welke waaibomenwinkel in het land dan ook! En nu stunt Vodafone niet eens met dit toestel.

Bijdrager
    Galapogos

Het is inderdaad regelmatig zo dat een iPhone aanschaffen in combinatie met een sim-only-abonnement goedkoper is dan beide zaken los aanschaffen, zelfs als je het toestel direct helemaal betaalt en dus niet op afbetaling koopt. Soms krijg je dan ook nog korting op het telefonie-abonnement, zoals laatst bij T-Mobile i.c.m. een iPhone XR (2,50 euro per maand extra korting op het abonnement).

Ik heb nog nooit gezien dat een telefoon op afbetaling kopen goedkoper is dan een telefoon direct afrekenen. Mocht je toch op afbetaling kopen, onthoud dan dat een toestelkrediet vanaf 250 euro wordt geregistreerd bij het BKR.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb nog nooit gezien dat een telefoon op afbetaling kopen goedkoper is dan een telefoon direct afrekenen. Mocht je toch op afbetaling kopen, onthoud dan dat een toestelkrediet vanaf 250 euro wordt geregistreerd bij het BKR.

Maar de telefoon wordt ook niet duurder.  😉

Moderator
    Night

Sterker nog: Als je een beetje slim een lening afsluit (ook registratie bij BKR) en de telefoon in 1x aanschaft en dan een SIM-only abbo erbij kiest, ben je nog stééds goedkoper uit als dat je het via een telefoonaanbieder laat lopen.

PS de beste (lees: goedkoopste) tijd om een toestel aan te schaffen is in de twee weken voorafgaand aan het Apple Event in september (schijnt zelfs bewezen te zijn).

Bijdrager
    Shmoo

Sterker nog: Als je een beetje slim een lening afsluit (ook registratie bij BKR) en de telefoon in 1x aanschaft en dan een SIM-only abbo erbij kiest, ben je nog stééds goedkoper uit als dat je het via een telefoonaanbieder laat lopen

Dat klopt toch niet.

Mensen denken nog steeds dat abonnementen met telefoons een andere prijs hebben dan Sim-only.

Dat is al een hele tijd niet meer. Sim-only is alleen nog een leeg begrip. Als je nu een abonnement afsluit met of zonder telefoon de prijs van het abonnement is precies hetzelfde. Je maandbedrag is mogelijk iets anders omdat de kosten van de telefoon er bij komen wanneer je een gedeelte gespreid gaat betalen.

Bijdrager
    Galapogos

Ik heb afgelopen december een T-Mobile-abonnement afgesloten i.c.m. een iPhone XR. Dat toestel heb ik uit eigen zak betaald. Het abonnement kwam uit op 20 euro per maand. Datzelde abonnement in sim-only-variant zou uitkomen op 22,50 euro per maand. Ik kreeg dus 2,50 euro per maand korting op het abonnement, omdat ik een telefoon kocht. Daar kwam het eigenlijk op neer. Ik vond het ook vreemd, maar het was echt zo. En het toestel was bij T-Mobile ook nog eens 100 euro goedkoper dan elders.

Moderator
    Night

…feit blijft dat een een telefoon via een provider altijd duurder is dan een telefoon zelf in 1x aanschaffen. En dat is ook logisch. Bij abonnementen met een telefoon wordt vaak een lagere eenmalige aanschaf aangegeven. Het restbedrag wordt dan per abonnementsmaand terugbetaald (dus SIM + lening).

Bijdrager
    Galapogos

Je kunt dus ook een telefoon via een provider kopen en die dan in 1x aanschaffen. Het een sluit het ander niet uit. In mijn geval was dat goedkoper dan andere opties.

Bijdrager
    McPim

Shmoo, even een snel sommetje. Volgens mij is onderstaand plaatje de ‘aanbieding’ van CMD-Z. €26 p/m voor je telefoon plus €312 kom je op € 624 voor een jaar. Op Tweakers zie ik prijzen van €600 voor een nieuwe (zelfs goedkoper). Daar ben je dus al duurder uit. Het T-Mobile abonnement kost je €44,50 p/m, dat betekent (44,50-26) is €18,50 voor 120 min/5GB bellen en data… Kijk even bij Youfone (bijvoorbeeld) en dan krijg je 150 min/6GB voor €11! Dat is 12*7,50=€90 goedkoper.

Je wordt dus voor minimaal €116 genaaid in dit geval. Wat denk je nou zelf, dat ze jou geld lenen uit liefde ofzo?! Ze verdienen eraan, zo simpel is het.

Oh.., ik vergeet nog de ‘aansluitkosten’ als je nog geen klant bent (€25 bij T-mobile, €14 bij Youfone) en de ‘thuiskopieheffing’ (€5,69)…

Bijdrager
    Hyrax

Ervaring leert mij dat je NOOIT je telefoon bij een provider moet aanschaffen. Zit je met problemen in het eerste jaar, dan sturen ze je naar Apple. Zit je met problemen in het tweede jaar? Tja, dan gaat Dynafix aan de slag voor je, al dan niet met niet originele onderdelen (vaak meegemaakt dit) en ben je je toestel ook nog eens een maand kwijt. Derde jaar? Vergeet het maar.

Koop de telefoon lekker los bij Apple. Scheelt je ook weer een BKR registratie.

Bijdrager
    janverweij

@Schmoo Je verwijst in je links naar een iPhone 7, die is goedkoper dan een iPhone 8. Dat klopt en is logisch:-)

Verder,  vind ik 698 voor een 2 jaar oud ontwerp veel geld, maar het toestel is verder prima.
    Succes met je beslissing.

Bijdrager
    Galapogos

@hyrax Helemaal met je eens wat betreft betere garantievoorwaarden indien bij Apple zeg gekocht hoor. Maar als Apple voor eenzelfde telefoon 150 euro meer vraagt dan een andere verkoper, vind ik die extra garantie wel te duur. Ik heb geen 150 euro over voor een jaartje betere garantie via Apple.

Verder heeft wel of niet bij een provider kopen an sich niets ten maken met BKR-registraties. Zoals al eerder gezegd kun je ook bij een provider een telefoon direct afrekenen. Kopen op afbetaling is optioneel.

Bijdrager
    Moi

“Binnen 60 dagen moet dat, het was voorheen inderdaad binnen een jaar. “

Het was voor iPhone en iPad 30 dagen in Nederland en dat is zo’n 3 jaar geleden opgehoogd naar 60 dagen.

Voor een Mac computer was het binnen een jaar omdat het geen verzekering was. Nu is het ook voor de Mac met AppleCare + binnen 60 dagen.

Voor beide geldt dat het apparaat geen schade mag hebben en wordt gecontroleerd voor afsluiting.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.