6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    VlamMans

T-Mobile tethering

Goedemorgen Forum.

Mijn stiefvader heeft afgelopen week een mooi nieuw Android toestel gekocht (HTC Wildfire) i.c.m. een T-Mobile abbonement.. Op dag 3 kwam de update naar 2.2 Froyo.

Tot mijn verbazing zag ik dat bij Android Tethering WEL word toegestaan! Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik met mijn iPhone niet mag tetheren, terwijl dat dus blijkbaar wel word toegestaan voor Android?

Moderator
    Poezenbeest

Het heeft er mee te maken dat het op de iPhone makkelijk uit te zetten is door de provider met een update. Android kent deze optie niet en daardoor kunnen de providers er weinig tegen doen.

Op zich is het op de iPhone ook mogelijk, maar komt (volgens de geruchten) pas in iOS 4.3 de optie om ook een persoonlijke wifi-hotspot te draaien. Maar of de operators dat zullen toestaan is maar de vraag.

Bijdrager
    VlamMans

Dan snap ik niet dat de 2.2 update pas zo laat is vrijgegeven door T-Mobile. Als ze niks veranderen aan de software, waarom geven ze die update dan niet eerder?

T-Mobile heeft tethering gewoon uit de iPhone gehaald. Dat menuutje bestaat gewoon, maar we kunnen er alleen niet bij. Zo heb ik het tenminste begrepen. Personal Hotspot zal er bij 4.3 ook wel weer uitgesloopt worden dan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ze hebben het er niet uit gehaald, want T-Mobile kan niets aan iOS veranderen. Met de Carrier Update kunnen ze de functie wel uitschakelen.

Gek inderdaad dat ze in hun eigen Android variant het wel laten staan. Echter, dat garandeert nog niet dat het -mag-. Lees er de voorwaarden eens op na zou ik zeggen.

Bijdrager
    VlamMans

Met eruit halen bedoelde ik ook meer het uitschakelen, en daarmee het ‘onzichtbaar’ maken van de functie. Beetje ongelukkige woordkeuze, ja.

Ik ga op zoek naar de voorwaarden.

Bijdrager
    VlamMans

In de T-Mobile voorwaarden voor iPhone staat:
    ‘Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop’

In de voorwaarden voor een Relax-abonnement + internetbundel staat dat na gebruik van 1 GB, de snelheid van de verbinding word verlaagd naar 64 Kb down/ 64 Kb up.
    (In het abonnement zonder internetbundel word er wel expliciet gezegd dat er niet mag worden getheterd.)

Ik vind dit toch een beetje een rare gang van zaken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.