27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    petethefreeze

T-Mobile klachtenbehandeling na TROS uitzending Radar

Ik dacht dat het wel zinvol is de klachtenbehandeling van T-Mobile na de uitzending van Radar hier te bundelen.

Ik heb vandaag een email gestuurd naar [email protected] vanwege de slechte ontvangst EN de barsten in de achterkant van mijn iPhone.

Ik werd echt snel teruggebeld, en werd voor volgende keuze gesteld:

-een korting van 50% op de kosten aanvaarden voor de komende twee maanden
    -naar de T-Mobile winkel gaan, de telefoon omruilen en het verschil betalen

Ik snapte in eerste instantie niet helemaal wat er bedoeld werde met “verschil betalen”, omdat ik er automatisch vanuit ging dat mijn Iphone kon worden omgeruild. Niet dus. Het tweede aanbod betekende dat ik een andere toestel kan uitzoeken (dus Nokia, HTC of whatever) en het verschil uitbetaald krijg of betalen moet.

Met beide “aanbiedingen” ga ik niet accoord. Ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat de ontvangstkwestie na 2.1 en de verbetering van het T-Mobile netwerk grotendeels zal zijn opgelost, maar ik heb nog steeds barsten in de achterkant. Ik ben bovendien niet T-Mobile klant geworden omdat ik een Nokia of een HTC wil, maar omdat ik een iPhone wilde hebben.

De telefoniste sloot vervolgens de call en adviseerde me naar de T-Mobile winkel te gaan en het toestel in te leveren om hem te laten “repareren”. Ik ga er zometeen langs om te kijken of ik hem gewoon om kan ruilen (ze zullen hem wel niet op voorraad hebben :?….)

Wat zijn jullie ervaringen? Werden jullie andere oplossingen aangeboden?

Bijdrager
    Maced.2

inderdaad geen van de 2 optie,s is wat.
    gewoon een nieuwe opeisen dat is wel het minste wat ze kunnen doen.
    en zeker niet laten maken. :wink:

Bijdrager
    petethefreeze
    ”Maced.2″

Volgens europees consumentenrecht heeft een verkopende partij de mogelijkheid om 2 keer het apparaat te repareren. Is bij de derde keer het probleem niet opgelost, dan heeft de verkoper recht op een nieuw apparaat of geld terug.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het wel ga proberen…

Bijdrager
    G-Force

Zou je even willen melden hoe ze reageren op de barsten? Mijne heeft het ook maar ik moet hem nog steeds inleveren. Ik ben bang dat het een eindeloos gezeur wordt om er iets aan gedaan te krijgen.

Bijdrager
    petethefreeze
    ”G-Force”

Zou je even willen melden hoe ze reageren op de barsten? Mijne heeft het ook maar ik moet hem nog steeds inleveren. Ik ben bang dat het een eindeloos gezeur wordt om er iets aan gedaan te krijgen.

Ik had al eerder met T-Mobile gebeld. Ze zeiden dat het een bekend probleem is, en dat ik het moet opnemen met Pro-Assist (ik heb mijn iPhone verzekerd). Pro-Assist komt hem zonder problemen ophalen en gaat hem dan repareren. Dat betekent dus dat je waarschijnlijk een nieuwe of een refurbished terug krijgt, en dat het tot 6 weken kan duren. Ik neem aan dat het via T-Mobile hetzelfde verhaal is.

Ik ga er voor het middaguur nog naar toe. Als ik meer wet dan post ik het hier.

Bijdrager
    puntKoen
    ”petethefreeze”
    ”Maced.2″

Volgens europees consumentenrecht heeft een verkopende partij de mogelijkheid om 2 keer het apparaat te repareren. Is bij de derde keer het probleem niet opgelost, dan heeft de verkoper recht op een nieuw apparaat of geld terug.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het wel ga proberen…

Deze Europese consumentenrichtlijn geldt in Nederland niet. Er is geen maximum aantal reparaties, alleen moet het probleem binnen een ‘redelijke termijn’ worden opgelost. Overigens worden er geen iPhones (in Nederland) gerepareerd, enkel vervangen.

Bijdrager
    Edwin
    ”petethefreeze”

Je bedoelt de koper heeft recht op een nieuw apparaat na 2 reparaties. Zodra het in de eerste 8 dagen gebeurd heb je overigens direct recht op omruilen.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Biker”
    ”petethefreeze”

Je bedoelt de koper heeft recht op een nieuw apparaat na 2 reparaties. Zodra het in de eerste 8 dagen gebeurd heb je overigens direct recht op omruilen.

En dat geldt weer enkel voor kopen op afstand (internet, telefoon, postorder).

Bijdrager
    Hailstorm
    ”petethefreeze”

(..) Ik werd echt snel teruggebeld, en werd voor volgende keuze gesteld (…)

Interessant. Ik heb gisterochtend gemaild naar hetzelfde adres en tot op dit moment nog geen enkel bericht ontvangen van T-Mobile. Ze hebben zichzelf publiekelijk 48 uur gegeven voor een reactie, dus ik zit de komende 22 uur nog wel even uit…
    Daarna gaat het spel pas echt van start als er nog geen reactie is.

Bijdrager
    puntKoen

Ben overigens wel erg benieuwd waar TMNL opeens de capaciteit vandaan haalt om binnen 48 uur te antwoorden. Ik gok dat 0800-7111 nu weer wat slechter bereikbaar is :).

Bijdrager
    G-Force
    ”petethefreeze”
    ”G-Force”

Ik had al eerder met T-Mobile gebeld. Ze zeiden dat het een bekend probleem is, en dat ik het moet opnemen met Pro-Assist (ik heb mijn iPhone verzekerd). Pro-Assist komt hem zonder problemen ophalen en gaat hem dan repareren. Dat betekent dus dat je waarschijnlijk een nieuwe of een refurbished terug krijgt, en dat het tot 6 weken kan duren. Ik neem aan dat het via T-Mobile hetzelfde verhaal is.

Ik ga er voor het middaguur nog naar toe. Als ik meer wet dan post ik het hier.

Ok dankje, volgende week zal ik mijne even naar een T-Mobile shop brengen en het even uitleggen. Succes in elk geval.:)

Bijdrager
    petethefreeze

Zo, net bij T-Mobile geweest nadat ik al met de iPhone Klachtenlijn had gesproken (zie eerste post).

Ze hadden de email ontvangen die de klachtenlijn naar de winkel had gestuurd, en ik heb in het kort even uitgelegd wat de situatie is. Ik zei dat ik met de klachtenlijn had afgesproken dat ik bij de T-Mobile winkel langs moest gaan om het apparaat om te ruilen omdat er barsten in zitten en omdat de ontvangst slecht is.

De medewerker heeft mijn iPhone niet eens bekeken (die ik overigens in de originele verpakking en perfect gepoetst meegenomen had). Hij zij dat ze op dit moment geen 16GB zwarten hebben, maar dat die dit weekend worden geleverd. Hij heft mijn naam en het model opgeschreven en ik kan dan mijn nieuwe iPhone ophalen.

Het lijkt er dus op dat ze bij bepaalde klachten zonder blikken of blozen omruilen (tegen een nieuwe). Ik vroeg hem of er nog andere mensen waren met klachten betreffende barsten en hij vertelde me dat ik de vierde was deze week..

Geblokkeerd
    Anoniem

Helaas heb ik nog niets gehoord. Maandag om 9 uur ’s avonds direct gemaild.

Bijdrager
    G-Force

Dat is goed om te horen pete, mijn iPhone ziet er verder als nieuw uit dus ik neem aan dat ze niet zomaar zullen zeggen dat ik hem heb laten vallen of iets dergelijks (wat dus niet het geval is uiteraard). Ik leg het gewoon even uit dat het sinds het uitpakken al zo was dus. Ik heb ook een probleem met mijn headset (of de headset aansluiting) dus daar mag ook wel even naar gekeken worden.

Bijdrager
    Maced.2
    ”petethefreeze”

Zo, net bij T-Mobile geweest nadat ik al met de iPhone Klachtenlijn had gesproken (zie eerste post).

Ze hadden de email ontvangen die de klachtenlijn naar de winkel had gestuurd, en ik heb in het kort even uitgelegd wat de situatie is. Ik zei dat ik met de klachtenlijn had afgesproken dat ik bij de T-Mobile winkel langs moest gaan om het apparaat om te ruilen omdat er barsten in zitten en omdat de ontvangst slecht is.

De medewerker heeft mijn iPhone niet eens bekeken (die ik overigens in de originele verpakking en perfect gepoetst meegenomen had). Hij zij dat ze op dit moment geen 16GB zwarten hebben, maar dat die dit weekend worden geleverd. Hij heft mijn naam en het model opgeschreven en ik kan dan mijn nieuwe iPhone ophalen.

Het lijkt er dus op dat ze bij bepaalde klachten zonder blikken of blozen omruilen (tegen een nieuwe). Ik vroeg hem of er nog andere mensen waren met klachten betreffende barsten en hij vertelde me dat ik de vierde was deze week..

nou kijk eens aan….top en zo hoort het ook :lol: :lol:

gefeliciteerd :wink: en van het weekend de nieuwe update er op en gaan :lol:

Bijdrager
    Bolle1961
    ”G-Force”

Ik leg het gewoon even uit dat het sinds het uitpakken al zo was dus.

snap ik niet dat je niet gelijk teruggegaan bent

Bijdrager
    dnhems

gewoon even tussendoor…. weten jullie al hoe die barsten erin gekomen zijn??
    ik ga er snel 1 halen en vroeg me dat eens af.

Bijdrager
    petethefreeze

Het is hoogstwaarschijnlijk een combinatie van slechte materiaalkeuze en uitzetten en krimpen van iPhone componenten als gevolg van temperatuurswisselingen.

Eens kijken op de discussiefora hier en op macrumors en je zult veel informatie vinden.

Bijdrager
    G-Force
    ”Bolle1961″
    ”G-Force”

Met stage geen tijd voor gehad, heb ook een telefoon nodig voor stage dus heb even gewacht, omdat ik pas net een reserve telefoontje heb.:)

Bijdrager
    falleri

Ik heb gemaild- had al eens eerder gemaild over slechte dekking binnenshuis, maar geen reactie-, krijg ik een mail terug (nu ineens wel!) dat ze niks kunnen met mijn mail omdat ik mijn telnr niet heb vermeld. Ongelooflijk. Ik heb gisterenmiddag gelijk teruggemaild met mijn nr, maar nog niks gehoord.

Bijdrager
    esmee020

als ik de iPhone in een Macwinkel gekocht heb, moet ik dan een email sturen naar die winkel, Apple of Tmobile?

Bijdrager
    petethefreeze

Je moet contact opnemen met je T-Mobile winkel.

Bijdrager
    G-Force
    ”G-Force”
    ”Bolle1961″
    ”G-Force”

Met stage geen tijd voor gehad, heb ook een telefoon nodig voor stage dus heb even gewacht, omdat ik pas net een reserve telefoontje heb.:)

Zo even een update, begin deze week de iPhone ingeleverd. T-Mobile geloofde me direct (scheurtjes+headsetprobleempje) en heeft zonder gezeur het toestel ingenomen. Gaat 3 tot 6 weken duren.

Bijdrager
    Vodka
    ”G-Force”

Zo even een update, begin deze week de iPhone ingeleverd. T-Mobile geloofde me direct (scheurtjes+headsetprobleempje) en heeft zonder gezeur het toestel ingenomen. Gaat 3 tot 6 weken duren.

Krijg je een vervangend toestel? Zo ja … welke

Bijdrager
    Hostyle

ik kreeg gewoon een simpele Nokia als vervangend toestel. Een andere zul je ook niet krijgen in de winkel. Verwacht dus niet dat je een vervangende iPhone of een gelijkwaardig toestel krijgt. :?

Bijdrager
    G-Force
    ”Vodka”
    ”G-Force”

Krijg je een vervangend toestel? Zo ja … welke

Niet naar gevraagd, had zelf nog iets liggen. Ze hebben het ook niet aangeboden.

Bijdrager
    petethefreeze

Bij mij hebben ze direct omgeruild, zonder blikken of blozen. Ik zou niet genoegen nemen met een vervangend toestel.

Mijn nieuwe iPhone heeft trouwens alweer haarscheurtjes….

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.