30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

T-Mobile iPhone 4

Hey,

Ik ben van plan een iPhone 4 te kopen, met een abbo, is het aan de raden om gewoon een abbo te nemen met T-mobile of is het netwerk echt heel slecht. Kan je hier ook rekening mee houden in een abbo? Ik woon zelf in borne (Ligt bij Enschede).

Daniel.

Bijdrager
    wmaat

Talloze onderwerpen over! Zoek en gij zult vinden,

Bijdrager
    Dems

Het punt daarbij is dat je alleen de negatieve reacties hoort.

Bijdrager
    MrPinda95

Die zijn er ook alleen maar.

Bijdrager
    RobinH

Ik heb geen enkel probleem met T-Mobile, alleen in de winkel in Arnhem zijn ze af-en-toen niet helemaal vrolijk maar dat is mijn enige kritieke punt. Owja en er mag wel eens 3G komen in de buurt… :sarcastic:

Bijdrager
    Dems

Qua klantvriendelijkheid kan me niet zoveel schelen maar meer het bereik. Is er ergens een duidelijk overzicht? Of zijn de klachten meestal in het westen?

Bijdrager
    Marius1976

@Dems

Het is natuurlijk een riskant topic, want zoals reeds gezegd: het onderwerp is talloze keren behandeld.

Zoals met alles lees je op een forum vaak alleen de negatieve reacties. Mensen gaan niet lopen verkondigen als iets werkt, want waarom zou iemand dat doen?

Mijn persoonlijke ervaring is dat het bij T-Mobile wel heel erg afhangt van waar je woont of bent. In Zeeland (Schouwen Duiveland) heb ik regelmatig dat ik niet eens kan bellen. Dat vind ik bizar. Dat je niet overal 3G hebt, interesseert mij persoonlijk minder, maar dat ik op sommige -heel gangbare!- gebieden niet kan bellen vind ik te gek voor woorden.

Anderen zeggen dan: ja maar dat heb ik met KPN ook. Tja, die ervaring heb ik dan weer niet. Met KPN kan ik overal -in de gekste uithoeken- gewoon bellen.

Misschien ligt het inderdaad ook wel zoals zo vaak is beweerd aan de iPhone zelf. Ik heb een 3GS, en als ik het Tmobile kaartje uit mijn iPhone in een andere telefoon stop dan kan ik op de NO SERVICE plaatsen vaak nog wel net met 1 of 2 streepjes op m’n andere telefoon gebruik maken van het netwerk van T-Mobile. Dat pleit dan dus in het voordeel van T-Mobile.

Misschien is de ontvangst van de iPhone 4 beter… en dan kan je het dus gerust doen… maar ik weet wel dat als mijn contract afloopt ik de vlag uithang en nooit meer terugkeer naar de in mijn ogen slechtste provider ooit.

Marius

Bijdrager
    Dems

Is er ergens of iemand die kan bevestigen waar het netwerk wel redelijk is?

Bijdrager
    Marius1976

Nou waar ik woon (Krimpenerwaard) is het netwerk uitstekend. 3G is ook redelijk tot goed.

Dat is het laatste jaar wel flink verbeterd. Dus ja er zijn ook goede berichten.

Bijdrager
    Ostinato

Den Haag prima. Amsterdam ZO matig. In de trein regelmatig geen 3G (Schiphol. Hoofddorp), wel vrijwel altijd belverbinding.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Dems op 28 augustus 2010

Is er ergens of iemand die kan bevestigen waar het netwerk wel redelijk is?

De verschillende dekkingskaarten? Quick! To the Googles!

Bijdrager
    Michel2010

Ik kan de topicstarter wel begrijpen. Ben hier ook al een tijdje naar opzoek geweest. De dekkingskaart van tmobile is natuurlijk niet de daadwerkelijke ervaring van de gebruikers.

Bijdrager
    youp

in Den Helder heb je ook prima bereik, in Doetichem echter nie. maarja

Bijdrager
    Marius1976

@Michel2010

Haha dat kun je wel zeggen. Als je de dekkingskaart mag geloven dan is het bijna onmogelijk om ergens geen bereik te hebben met T-Mobile haha.

Bijdrager
    YoYelloW

hier in groningen ook prima dekking, klopt inderdaad dat amsterdam (waar ik laatst een tijd was) niet al te best is.

Bijdrager
    The JM

Als mensen “slechte dekking” zeggen, dan bedoelen ze (denk ik) een slechte 3G-dekking. Want er is echt geen plek in Nederland waar je niet kan bellen. Althans, ik ben ‘m nog niet tegen gekomen (in de 6 jaar dat ik T-Mobile heb). 3G-dekking is er niet overal, dus soms heb je een langzame internetverbinding, maar bellen en sms’en kan overal hoor.

Bijdrager
    Yaratje
    The op 28 augustus 2010

Als mensen “slechte dekking” zeggen, dan bedoelen ze (denk ik) een slechte 3G-dekking. Want er is echt geen plek in Nederland waar je niet kan bellen. Althans, ik ben \’m nog niet tegen gekomen (in de 6 jaar dat ik T-Mobile heb). 3G-dekking is er niet overal, dus soms heb je een langzame internetverbinding, maar bellen en sms\’en kan overal hoor.

Hmm, bij ons thuis maken 3 mensen gebruik van het T-Mobile netwerk (uiteraard met een iPhone), en ze mogen blij zijn als ze 1 streepje GPRS ontvangen. Je moet hem echt voor het raam leggen of naar buiten lopen als je bereik wilt hebben.

Dat is de reden ook dat ik voor Vodafone ga, zelfde plek alleen die heeft in plaats van geen bereik altijd 2 en soms 3 streepjes GPRS:)

Bijdrager
    RobinH
    The op 28 augustus 2010

Want er is echt geen plek in Nederland waar je niet kan bellen. Althans, ik ben \’m nog niet tegen gekomen (in de 6 jaar dat ik T-Mobile heb).

Bij Ede-wageningen heb je met geen enkele telefoonmaatschappij verbinding. Maargoed, in NL is het telefoonnetwerk beter als in de VS, maar dat mag ook wel in een klein kikkerland

Bijdrager
    The JM

So, hier in Ospel (echt middle of nowhere voor de meesten ;)) is het juist andersom, mijn vader met Vodafone heeft hier net genoeg bereik om te bellen en op z’n werk kan hij soms nog niet eens bellen. Ik heb hier met T-Mobile gewoon 5 streepjes 3G…

Bijdrager
    Drexciyan

T-Mobile is echt “hit and miss”. In sommige gebieden is het ontvangst perfect en heb je ook 3G, in andere gebieden valt het heel erg tegen.

Tip, als je een oud simlockvrij toestel hebt, haal dan een T-Mobile pre-paid kaartje. Kost je een keer 10 euro ongeveer, maar dan weet je in ieder geval hoe het ontvangst in jouw regio is, voordat je vastzit aan een abonnement van 1 of 2 jaar.
    Nadeel is dat je niet kunt zien of 3G ook goed werkt.

Moderator
    Pete.Z

Ik heb rondom Rotterdam altijd verbinding, 90% van de tijd gewoon goeie 3G dekking.
    Hoe verder je echter buiten de randstad komt, hoe groter de gok is, merk ik altijd, tot het compleet wegvallen van alle dekking op plekken rondom de Veluwe en in de achterhoek.

Bijdrager
    Trat

Maakt ook niet meer zoveel uit: T-mobile is straks de enige provider zonder data-limieten voor je iPhone.

Bijdrager
    McLoe
    Trat op 28 augustus 2010

Maakt ook niet meer zoveel uit: T-mobile is straks de enige provider zonder data-limieten voor je iPhone.

Daar heb je wat aan als je geen verbinding hebt :sealed:

Bijdrager
    Domtoren

Er zijn wel degelijk plekken waar je met T-mobile niet kunt bellen en met Vodafone wel (duinen bij Castricum, Paterswoldsemeer). Ik ben recent overgestapt naar Vodafone en dat is echt een veel beter netwerk. Met T-mobile had ik op kantoor (Catharijnesingel, hartje Utrecht) geen 3G bereik en met Vodafone wel. Mijn iPad heeft een KPN simkaart en ook dat is een veel beter netwerk.

Het hangt waarschijnlijk af van de plaatsen waar je veel komt. Er zijn plekken waar T-mobile ook prima bereik heeft.

Dat T-mobile ongelimiteerd internet biedt is een fopspeen. Je hebt niks aan internet zonder limiet als je op allerlei plekken waar je veel komt geen of uiterst langzaam internet hebt.

Bijdrager
    Yost
    Drexciyan op 28 augustus 2010

…Tip, als je een oud simlockvrij toestel hebt, haal dan een T-Mobile pre-paid kaartje. Kost je een keer 10 euro ongeveer, maar dan weet je in ieder geval hoe het ontvangst in jouw regio is…

Zo’n prepaid kaartje kost je zelfs maar 7 euro, je krijgt er momenteel een gratis Sox bij en je hebt 15 euro beltegoed. Alleen niet je voice mail willen instellen (*), want dan ben je al 2 euro kwijt.

Nu weer on-topic: ik heb mijn iPhone 4 abo uiteindelijk toch bij T-Mobile aangeschaft. Ondanks dat Vodafone een beter netwerk heeft en een snellere internetverbinding. Ten eerste omdat vier vrienden van mij uit verschillende windstreken (Zevenaar, Zaltbommel, Amersfoort) die ook nog eens als consultant door het land reizen, het allemaal wel vinden meevallen. Ten tweede omdat T-Mobile (nog) blijft volhouden dat je onbeperkt internet hebt. Ten derde omdat Vodafone SIM-only abonnementen nu al gesprekken afronden naar HELE minuten, en voor gewone abo’s schijnt dat na 1 september ook te gaan gebeuren. Da’s gemiddeld 30% duurder dan betalen “per seconde met een minimum van 1 minuut”, zoals T-Mobile het doet. Ten vierde omdat ik het T-Mobile netwerk nog steeds vooruit zie gaan – vorig jaar was 3G in Veenendaal binnen niet mogelijk, tegenwoordig kan dat wel. Ten vijfde, de meeste (privé) abo’s die je kunt afsluiten met een iPhone zijn of/of abo’s – je hebt of 300 belminuten, of 300 sms’jes: iedere minuut bellen is 1 sms minder, iedere sms’je is 1 minuut korter bellen. De i-abo’s van T-Mobile (pas op: NIET de Reflex abo’s) zijn echter en/en abo’s: je hebt 300 belminuten en 300 sms’jes. En als laatste: bij de i-abo’s van T-Mobile krijg je Visual Voice mail.

Ik heb verder geen connecties met T-Mobile en heb sinds 1997 alleen maar op het Vodafone netwerk gezeten waar ik zeer tevreden over ben. Dus misschien heb ik nu 2 jaar gillende spijt van mijn overstap naar T-Mobile. Maar ik ga het meemaken. Wat is nu 2 jaar op een mensenleven.;)

(*) Dat gaat t-mobile automatisch doen als je de eerste keer je voice mail belt.

Bijdrager

Ik woon zelf in Almelo en hier heb ik best goed bereik! Alleen in Zenderen wil het wel eens wat minder worden!;)

Bijdrager
    Trat
    Domtoren op 29 augustus 2010

Er zijn wel degelijk plekken waar je met T-mobile niet kunt bellen en met Vodafone wel (duinen bij Castricum, Paterswoldsemeer). Ik ben recent overgestapt naar Vodafone en dat is echt een veel beter netwerk. Met T-mobile had ik op kantoor (Catharijnesingel, hartje Utrecht) geen 3G bereik en met Vodafone wel. Mijn iPad heeft een KPN simkaart en ook dat is een veel beter netwerk.
    Het hangt waarschijnlijk af van de plaatsen waar je veel komt. Er zijn plekken waar T-mobile ook prima bereik heeft.
    Dat T-mobile ongelimiteerd internet biedt is een fopspeen. Je hebt niks aan internet zonder limiet als je op allerlei plekken waar je veel komt geen of uiterst langzaam internet hebt.

Hèhè, dit noem ik nou cognitieve dissonantie. Een ‘veel’ beter netwerk? Een fopspeen ja? Ik durf zelfs te stellen dat vodafone gelijk is als t-mobile. Vorig jaar zijn er heel wat downtime problemen met VF’s netwerk geweest. VF deed dit af als gepland onderhoud maar dat was echt niet het geval. De dekking zal misschien wat beter zijn, maar qua betrouwbaarheid maakt het echt niks uit hoor. En laten we het helemaal niet over service hebben, want dat woord kent geen enkele NL provider.

Dus IMO is het allemaal gelul in de marge als Pietje zegt dat VF beter is dan TM, of KPN en het is dan alle moeite (losse iPhone kopen met risico op geen garantie bij defect, bovenop de obscene iPhone prijs ook nog een los abonnement met datalimieten afnemen) echt niet waard.

En laten we niet vergeten dat al die iPhones en Android prullen bij TM een ton aan data versturen per dag: ik vraag me af of VF ook zoveel verstuurd en of hun netwerk klaar is voor wanneer ze dit wel moeten kunnen.

Bijdrager
    Domtoren

Hèhè, dit noem ik nou cognitieve dissonantie.

Dat noem ik nou constructief discussieren.

Ik heb met de app Speedtest de internetsnelheid aan mijn bureau op mijn werk, in de vergaderzaal waar ik het meest ben, thuis en bij mijn ouders thuis de internetsnelheid gemeten. Dan is dus objectief vast te stellen (en vastgesteld!) dat ik met Vodafone een veel hogere snelheid haal op al die plekken die voor mij relevant zijn en 3G bereik op locaties waar dat met T-mobile niet lukt.

Bijdrager
    Trat

Dat testen had je helemaal niet hoeven doen want TM adverteert sowieso met een lagere snelheid dan VF: dat weet iedereen. Maar daardoor is het netwerk van VF beter? Ik noem dit sneller, niet beter. Bovendien krijg je waar je voor betaald…

Mijn opmerking was puur gericht op het ongeoperationalisserde woord ‘beter’ wat iedereen altijd gebruikt. Maar ‘beter’ is in allerlei dimensies op te delen, die er voor Pietje misschien niet toe doen, maar voor Jantje weer wel. ‘Beter’ bevind zich derhalve ergens op een aantal assen die voor iedereen anders gekwalificeerd kunnen worden. De een vind dekking van 3G belangrijk, de ander (de omissie van) 3G datalimieten. De een wil max. snelheid hebben, de ander heeft liever voor maar €5 bovenop zijn abonnementsgeld (voor hem) snel genoeg internet. Prijs, snelheid, hoeveelheid, dekking: ze zijn voor iedereen van andere waarde.

Mijn standpunt is dat het niet veel uitmaakt of je bij TM zit, of bij VF of KPN. En denk je nou echt dat het zo’n kunst is om ipv TM, VF te nemen icm met een iPhone? Kleine moeite, maar voor een hoop mensen misschien het niet waard.

Bijdrager
    Ostinato

“ongeoperationalisserde”

Wauw. Zo’n moeilijk woord, niemand weet wat het betekent. En dan ook nog een typfout maken. Wauw.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.