30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

T-mobile i150 abbo

Ik las dat het mogelijk is het i150 abonnement om te zetten in een gewoon abonnement en dan kan ik veel meer sms’en, dit zou uitkomen op 20 euro voor het abbo, en daarna 10 euro voor internet en nog 10 voor sms’en! Is dit inderdaad mogelijk?

Bijdrager
    HappyGuy

nee, downgraden van een iPhone abonnement kan niet.

Ik heb wel mijn (afgelopen) twee jarig abo met i150 verlengd incl. iPhone 4 met een ‘niet iPhone’ abonnement. (relax en (actie/gratis) web ’n walk. De snelheden zijn overigens wel lager maar totaal scheelt het een paar euro/ maand.

Inactief
    Anoniem

Bel de klanenservice even…

Bijdrager
    hugo123

Dus je zit vast aan de 150 smsjes, dat is namelijk te weinig voor mij ben ik bang!

Bijdrager
    Yoeri

Dit kan niet.

Bel voor de zekerheid even met de klantenservice.

Bijdrager
    HappyGuy

quote uit ‘chat’ met T-Mobile:

Amy (Verkoopadviseur): Op dit moment hebben we een sim only die voordeliger is. De voordeelsim 300 belminuten + 100 smsjes + web n walk kost nu 10,95 per maand.
    vrolykje: en geschikt voor de iPhone 3G (lees: vergelijkbare up-down snelheden)..
    Amy (Verkoopadviseur): Dat is correct. Bij de tweejarige voordeelsim 300 + 100 zit nu gratis internet.
    Amy (Verkoopadviseur): De snelheid is 384 kbps downloadsnelheid.
    vrolykje: ok twee vragen daaromtrend… ik bel relatief weinig en sms ook niet echt veel.. zijn er ‘kleinere’ abbo’s want ik ben nu zelden onder de 300 / 300 geweest (heb een i150 abbo..)
    vrolykje: ok 384 kbps is wat ook in het standaard iPhone abo zit.
    Amy (Verkoopadviseur): Dit abonnement met internet is wel het voordeligste.
    Amy (Verkoopadviseur): Een lager abonnement kan wel, maar dan betaalt u wel 9,95 voor het internet, dus wordt het weer duurder.

n.b. dit was eind augustus..
    Dus als je geen nieuw toestel hoeft en je iPhone SIMLOCK vrij is (kan na één jaar) dan moet het voor minder kunnen..

Bijdrager
    me.com

Het moet wel degelijk kunnen. Een kennis van mij heeft de klantenservice gebeld en gevraagd of een abonnement anders dan een i-150 mogelijk was. Het kon niet, maar toen zei mijn kennis tegen de vrouw van de klantenservice “Fijn, dan ga ik ergens anders heen”, en toen kon het opeens wel. Nu loopt mijn kennis rond met een iPhone 4 en Relax 25 abonnement inclusief Web ’n Walk wat eigenlijk ook €9,95 kost.:razz:

Ik zou zeggen, probeer eens te bellen met T-Mobile. Er zal vast wel iets mogelijk zijn.

Bijdrager
    chatsmit

De online relax 25 is momenteel het voordeligst, je betaalt 20 euro per maand voor 190 min/sms waarvan je de niet gebruikte minuten onbeperkt meeneemt. De actie is dat je nu gratis web-walk erbij krijgt (normaal kost je dit nog een 10 euro er bovenop)
    In de winkel kost dit abon. 25 euro per maand, online dus 20 euro. Verschil met de relax-online versie is dan wel dat je per minuut betaalt en niet per seconde zoals de normale relax (van 25 euro).

Als je een simlock vrij iPhone hebt is dat dus aantrekkelijk. Maar bij een verlenging of nieuw abonn. zoals bovenstaand krijg je er ook nog eens een Galaxy S bij, en kun je meteen je iPhone 3G(S) op marktplaats verkopen haha:-P (mooi ding hoor!)
    Je kunt ook nog de t-mobile aansluitkosten verminderen door eerst een pre-paid kaartje te kopen en daaraan je nieuwe abon. te koppelen. Dat scheelt weer zo’n 20 euro:-)

Bijdrager
    Yosemite

Vergeet alleen niet dat je bij een Relax Online in tegenstelling tot een gewoon Relax of iPhone abonnement per minuut betaald en niet per seconde en dat het buiten bundel tarief voor bellen en sms’en €0,30 is i.p.v. €0,25.

Dat maakt het weer wat minder voordelig.

Bijdrager
    Trat

@Yosemite
    Dat van dat per minuut afrekenen is alleen een probleem voor iemand die vaak belt. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je bij ieder gesprek een 59 seconden te veel afrekent. Voor korte gesprekken zou ik sowieso een bericht sturen want dat is veel makkelijker.

Voor mij is het nieuwe abonnement ideaal want ik hield zeker 90 minuten per maand overbij mijn i-150. Mochten die nu gecompenseerd worden door het afrekenen per minuut dan zou ik dus 90 gesprekken moeten initiëren per maand: kom ik niet aan. SMS’en heb ik het afgelopen jaar amper gedaan: gaat tegenwoordig allemaal via WhatsApp.

Vergeet één belangrijk voordeel van Relax Online niet: onbeperkt meenemen van je minuten. Ik heb de afgelopen 2 jaar echt een hoop minuten vergooid omdat bij i-150 je maar een maandje je minuten mee kan nemen.

Bijdrager
    chatsmit

even offtopic: bedankt voor de WhatsApp tip:-) Is er een verschil met bijv. PingChat?

Bijdrager
    bartje

Ja, je hoeft geen users toe te voegen. Whatsapp kijkt naar de telefoonnummers in je adresboek. En ziet op die manier wie er allemaal whatsapp gebruikt.

Werkt tegenwoordig ook met Android en Blackberry

Bijdrager
    Trat

Grootste verschil met PingChat is dat WhatsApp het wél goed doet! Met Ping was het altijd raak en kwamen berichten vaak niet aan. Ik heb het een tijdje geleden nog een keer geïnstalleerd maar het is zo’n gedoe met mensen toevoegen en ik zou niet weten waarom ik de moeite nog moet doen als iedereen verder gegaan met WhatsApp. Zeker nu Android en Blackberry ook ondersteund worden is mijn in WhatsApp aanzienlijk gegroeid. Het is vaak handiger dan iemand een kort mailtje te sturen met een foto erin bijv.contactenlijst

Bijdrager
    chatsmit

Ja ik heb het geïnstalleerd nu op m’n galaxy s, werkt perfect die WhatsApp, alleen jammer dat ik over 90 dagen ervoor moet betalen.. Dat houdt mij (maar ook een hoop anderen in m’n contactlijstje) tegen om het te blijven gebruiken, ook al kost het niet veel.

Bijdrager
    bartje

Ah ja, op de iPhone betaal je eenmalig € 0,75. Dan valt het best mee. Geloof dat voor Android en Blackberry iets van € 1,50 per jaar kost?

Bijdrager
    Osiso

Volgens mij is de actie van de gratis web’n’walk-bundel trouwens al afgelopen. 18 september was de einddatum, als ik mijn iet vergis. Hier betaal je dus bij een abonnement afgesloten na die datum weer gewoon voor.

Bijdrager
    Trat
    bartje op 27 september 2010

Ah ja, op de iPhone betaal je eenmalig € 0,75. Dan valt het best mee. Geloof dat voor Android en Blackberry iets van € 1,50 per jaar kost?

Hij heeft geen iPhone maar een Android. Die houden niet van betalen voor apps (niet open genoeg) daarom zit die Marketplace zonder kwaliteits-apps van goede ontwikkelaars…

Zelfs €1,50 per jaar zou een grap zijn vergeleken met wat één SMS’je naar bijvoorbeeld een buitenlands contact kost…

P.S. We zien maar weer hoeveel beter we het wel niet hebben bij iOS.

Bijdrager
    chatsmit

Die houden niet van betalen voor apps (niet open genoeg) daarom zit die Marketplace zonder kwaliteits-apps van goede ontwikkelaars…

Klopt, dat is exact de reden waarom ik geen iPhone heb, afzetterij en veel te duur. En kwaliteitssoftware is inderdaad een gemis, maar daarvoor gebruik ik gewoon mijn macbook, problem solved:-)

Bijdrager
    Trat
    chatsmit op 27 september 2010

Die houden niet van betalen voor apps (niet open genoeg) daarom zit die Marketplace zonder kwaliteits-apps van goede ontwikkelaars…

Klopt, dat is exact de reden waarom ik geen iPhone heb, afzetterij en veel te duur.

Volgens mij worden Android klanten juist afgezet doordat ze €1,50 per jaar moeten betalen voor een app die voor voor afgezette iPhone klanten eenmalig €0,79 kost…

En kwaliteitssoftware is inderdaad een gemis, maar daarvoor gebruik ik gewoon mijn macbook, problem solved:-)

Goede vergelijking ja. Dus je draait kwaliteits Android (lol, die twee woorden samen) apps op je Macbook? En bel je ook met je Macbook? WhatsApp heb je er dan weer niet op.

Al met al niet zo’n geslaagde flame van je, als je het zo terug leest. Vind je ook niet?

P.S. Heb je wel een Android app die je er aan herinnerd om naar een iPhone topic te gaan over gebruik van iOS applicaties, of doe je dit automatisch? Ik geloof dat de precieze, finale opmerking nu is: ‘Don’t let your ass get hit by the door, on your way out..’

Bijdrager
    chatsmit

Tratje, er zijn duuzenden gratis apps for android (of iOs) om gratis te sms-en. Ik zoek er 1tje die voor iedereen gratis is of in iedergeval zo veel mogelijk gebruikt wordt door mensen in mijn contactlijst. In het geval van WhatApp moet de android gebruiker meer betalen, maar dat is dan ook de eerste die ik tegenkom:-) waar je meer voor moet dokken.

Met kwaliteit apps bedoel ik bijvoorbeeld Music Sequencers, die opzich aardig wat kosten en voor iPhone gemaakt worden, en sommige (nog) niet voor android. Maar daarvoor gebruik ik dus gewoon mijn macbook (andere software weliswaar, maar dat maakt me geen drol uit als het maar doet waar ik het voor nodig heb).

Maar ik geef je absoluut geen ongelijk dat iOS betere kwaliteit software heeft, maar het gaat mij gewoon om de poen. Ik kan je een hele berekening geven hoeveel het mij per jaar meer kost als ik een iPhone zou gebruiken incl. abonnement, maar die bespaar ik jullie:-) In iedergeval genoeg om er elke 2 jaar een macbook van te kopen / gratis te roken…

En wat betreft die PS, neuh? Ik reageerde in dit topic op het t-mobile stuk.

Bijdrager
    bartje

Och, ik had laatst zelfs iemand met een BB Whatsapp cadeau gegeven zodat we kunnen whatsappen:wink:
    Maar Trat, niet meteen zo zeikerig doen als iemand beetje flamet:razz:

Bijdrager
    Trat

Tratje, er zijn duuzenden gratis apps for android (of iOs) om gratis te sms-en. Ik zoek er 1tje die voor iedereen gratis is of in iedergeval zo veel mogelijk gebruikt wordt door mensen in mijn contactlijst.

Leuk als je een gratis app tegen komt, alleen jammer als je afhankelijk bent van je mede gebruikers. Wat heb je aan een gratis SMS app als niemand het gebruikt?

Een kennis van vroeg me een tijdjes geleden Textie te installeren op mijn iPhone: konden we gratis sms’en. Alleen jammer dat niemand anders het gebruikt en al voor WhatsApp heeft gekozen. Probleem van de gratis serices is toch wel de servers die zijn gebruiken: meestal ruk en zoiets valt op staat met ‘of het wel werkt’ en hoe lang het duurt eer je bericht aan komt.

WhatsApp koste €0,79 cent en iedereen die ik ken gebruikt het om gratis te sms’en. Als ik een geek was zou ik om dingen uit te proberen, zo’n gratis app gaan verkiezen. Maar ik wil gewoon dat het werkt en dat ik met veel kennissen kan sms’en. Waarom zou ik zo moeilijk gaan doen voor €0,79? Alleen een nerd zou daar over vallen. Wie zou er met z’n reine verstand die €0,79 als obstakel zien als iedereen die app gebruikt en jij ook een SMS-app zoekt?

In het geval van WhatApp moet de android gebruiker meer betalen, maar dat is dan ook de eerste die ik tegenkom:-) waar je meer voor moet dokken.

Vraag je af waarom dat is en of dit echt de eerste keer is. Volgens mij zie jij het allemaal te makkelijk.

Met kwaliteit apps bedoel ik bijvoorbeeld Music Sequencers, die opzich aardig wat kosten en voor iPhone gemaakt worden, en sommige (nog) niet voor android.

Dat is entertainment: mag dus wat kosten. Niks serieus aan een sequencer op een telefoon. Als het te duur is en niemand koopt het daalt de prijs: dit heb ik al bij veel iOS apps zien gebeuren.

Maar daarvoor gebruik ik dus gewoon mijn macbook (andere software weliswaar, maar dat maakt me geen drol uit als het maar doet waar ik het voor nodig heb).

Ja, er zijn ook fotobewerkings programma’s, daar gebruik je vast ook je Macbook voor. Je vergelijking snijdt gewoon geen hout: natuurlijk is Logic op een Mac beter dan zo’n prul op je iPhone? Maar daar koop je toch geen iPhone voor? Super kinderachtige vergelijking.

Bovendien heb ik het over kwaliteitsapps: een app als Twitter for iPhone is echt kwaliteitscode: dat zie je niet op Android. Dat is wat ik bedoel.

Maar ik geef je absoluut geen ongelijk dat iOS betere kwaliteit software heeft, maar het gaat mij gewoon om de poen.

Dat geloof ik. Ik zeg ook altijd: Android? Ziet er goedkoop uit. Het is ook goedkoop. Het is het verschil tussen een hamburger van de Mc en die van de slager op de BBQ. Die eerste smaakt ook wel goed en is goedkoper, maar lang niet zo lekker als die laatste…

Ik kan je een hele berekening geven hoeveel het mij per jaar meer kost als ik een iPhone zou gebruiken incl. abonnement, maar die bespaar ik jullie:-)

Is ook niemand in geïnteresseerd. Als je moet gaan zitten berekenen welke nou een paar tientjes per kwartaal goedkoper is zou ik ook geen iPhone kopen…

In iedergeval genoeg om er elke 2 jaar een macbook van te kopen / gratis te roken…

Als jij het belangrijker vindt om iedere 2 jaar een marginale winst in snelheid te behalen met een nieuwe Macbook en /of lekker gratis (gratis bestaat niet, wist je dat? Of rook je van de grond?) aan je longemfyseem wilt werken: be my guest. Feit blijft dat een Android goedkoop is…

En wat betreft die PS, neuh? Ik reageerde in dit topic op het t-mobile stuk.

Ja, over en i-150 abonnement die je nooit bij je Android kunt krijgen…

@bartje
    Zeiken is wat jij nu doet: ik discussieer alleen maar. Dank je wel!

Bijdrager
    chatsmit

Ja precies, jij discussieert en dat mag en dat ga ik echt niet van jou winnen:-) Het is alleen jammer dat ik nooit begonnen ben met discussiëren?

Bijdrager
    Stirf

vooruit dan maar, nog 1 keer.
    Een discussie is wat anders, dan je mening doordrukken.:sarcastic:

Bijdrager
    Trat

Ja precies, jij discussieert en dat mag en dat ga ik echt niet van jou winnen:-) Het is alleen jammer dat ik nooit begonnen ben met discussiëren?

Maar natuurlijk was jij wel de aanleiding voor de discussie…

Bijdrager
    Trat
    Stirf op 27 september 2010

vooruit dan maar, nog 1 keer.
    Een discussie is wat anders, dan je mening doordrukken.:sarcastic:

Ik druk geen mening door: ik onderbouw alles. Een mening doordrukken doe je wanneer je geen ruimte open laat voor interpretatie. Dat doe ik nooit, dus geen onzin aub.

Bijdrager
    chatsmit

Ik sta ook wel open voor een discussie hoor, kan ik wel wat van leren, alleen dit topic is daar niet echt geschikt voor. Dus ik doe een voorstel: Open een discussie in Lounge over je discussiepunten (want die snap ik nog niet helemaal). Ik zit vandaag in ziektewet, heb alle tijd om te reageren.

Bijdrager
    Trat

Er valt weinig te discussiëren als je die punten niet begrijpt. Ik vraag me nu af waar je dan op hebt gereageerd als je de punten niet eens snapte. Ik zou ze nog eens herlezen: heb je immers tijd voor.

Bovendien heeft deze discussie een nauw verwantschap aan de strekking van dit topic en is het onnodig om hier een extra topic voor te open.

Bijdrager
    chatsmit

ik snapte ze nog niet helemaal, net zoals je mij waarschijnlijk nog niet helemaal begrijpt dat ik vind dat de discussie weinig verwantschap heeft met de de strekking van dit topic. Maar jammer, hierbij eindig ik de ongewilde discussie, tenzij het in de lounge vervolgd kan worden.

Bijdrager
    Trat

Je kunt het daar vervolgen als je wilt: be my guest.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.