6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    recoiller

T-mobile eenzijdig contract veranderen

Een jaar geleden ben ik overgestapt van T-mobile naar Vodafone. Service bij beide bedrijven is slecht maar in mijn geval was de bereikbaarheid bij Vodafone veel beter dus de motivatie voor de overstap.
    Helaas heeft Vodafone geen Visual Voicemail (wat ik nog steeds mis) en bij T-mobile had ik een abonnement zonder datalimiet (i-1000).
    Hoewel ik redelijk tevreden ben over Vodafone vind ik deze 2 punten toch wel jammer. Ik dacht er nog even aan terug toen T-mobile provider van het jaar werd bij de OMT awards.
    Vandaag zag ik bij een collega dat ik toch wel blij ben dat ik bij T-mobile weg ben. Deze collega had ook een i-1000 abonnement en kreeg nu een brief dat het contract over gezet zou worden naar een ander abonnement. Het kwam er op neer dat er toch wel wat data gebruikt werd en daarom werd het contract over gezet naar een zakelijk contract met een 2Gb databundel. Per maand zou het wel ruim een tientje goedkoper zijn. De collega is niet echt bezig met dit soort zaken dus had gebeld en kreeg te horen dat het nieuwe abonnement op alle fronten beter was.
    Ik zag dat het binnen de bundel inderdaad iets sneller was maar buiten de bundel werd het in eens heel duur en extreem traag 64kb!!! Tevens kwam visual voicemail te vervallen.
    De collega belde op naar T-mobile en gaf aan geen aanpassing te willen van het contract waarop T-mobile liet weten dat dat geen optie was. T-mobile liet weten dat ze het recht hebben zelf abonnementen eenzijdig aan te passen en dat dat ook in de kleine lettertjes staat. Als klant heb je dan wel het recht om het contract te laten ontbinden. Maar dan moet je overstappen met alle meuk die je dan weer hebt (zou ik overigens wel doen). Met andere woorden, het contract werd omgezet en als klant mocht er gekozen worden voor een andere abonnements-vorm of contractontbinding maar het bestaande contract zou binnen een paar dagen hoe dan ook komen te vervallen.

Inactief
    Anoniem

En wat is je vraag?

Bijdrager
    sedikit

Zinvolle mededeling, op te vatten als waarschuwing lijkt mij.

Bijdrager
    recoiller

Exact.. lijkt me zinvol om te weten voor andere (potentiƫle) T-mobile klanten.

Ben wel benieuwd of anderen ook zo’n brief hebben gehad en zo ja of er meer protest tegen was en zo ja of dat succesvol is geweest..

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Zie hier een stuk hierover op Tweakers.net. Meer mensen hebben hier dus last van en het blijkt inderdaad te mogen.

Bijdrager
    Lauwrence

Raar verhaal. Dacht ik toch altijd dat een contract een wederzijds iets is.. En uiteraard zal de klant geen optie hebben op ontbinding?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.