6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

T-Mobile begin pincode

Beste OMT’ers,

Ik heb voor een bekende van mij de iPhone moeten activeren en beetje uitleggen. Ik plug de iPhone in, registreer hem en tot dus ver gaat het goed. Nu zit er op de nieuwe T-Mobile simkaart nog een simlock maar 0000 werkt niet en die bekende heeft het boekje niet meer of de gegevens van die simkaart, niet echt slim maar goed. Weet iemand misschien welke pincode het wel doet?

Bijdrager
    dborneman

Ik heb onlangs een nieuwe sim-kaart geactiveerd van T-Mobile. Bij het T-Mobile boekje zit een blaadje met twee kraslagen waarvan 1 de pincode en 1 de puk code. Dit zijn unieke codes die je dus niet zo 123 kan verzinnen. Wellicht is de winkel waar hij het abonnement heeft aangeschaft zo vriendelijk om een nieuwe sim-kaart te verstrekken en het simnummer bij het abonnement aan te passen anders contact opnemen met T-Mobile voor een nieuwe sim-kaart.

Bijdrager
    tjetta

Bel de klantenservice even, is denk ik sneller dan hier vragen:) En aan foute antwoorden heb je niets, dan blokkeert je simkaart.

Bijdrager
    Napsju
    ”tjetta”

dan blokkeert je simkaart.

Dat is nou juist de bedoeling. Daarna heb je een PUK code nodig. Deze mag je 10 keer fout hebben totdat je de SIMkaart écht weg kan gooien.

0800-7111 bellen en de contractant zélf laten vragen om zijn / haar PUK code.

Bijdrager
    rogier 13Bturbo

Zijn inderdaad unieke codes, ik heb er laatst 3 moeten activeren en alle 3 verschillend.
    Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ie nu al het boekje met de pincode en de pukcode kwijt is. In mijn geval was het eerste wat ik deed, toen ik met mijn nieuwe iPhone thuiskwam, het activeren van die iPhones! Kan me dus slecht voorstellen dat die telefoon al een tijdje in een la lag en dat eigenaar toen ineens dacht van kom laat ik hem eens activeren! zzz

Weet je of de eigenaar een zakelijk abonnement heeft, want dan heb je de mogelijkheid om op my t-mobile de pin en pukcode op te vragen. Ik weet alleen niet of dit ook werkt als de telefoon nog niet geactiveerd is?

Succes.

Bijdrager
    Robbin
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.