8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MrJvG

Syteemvoorkeur verwijderd?

Ik kan de Systeemvoorkeuren via :apple: > Systeemvoorkeuren niet meer openen!
    Ook in mijn Dock, als ik er op klik, komt er een ? in het symbool te staan…

Als ik via Spotlight zoek naar systeem of voorkeuren of zelfs maar 3 letters ervan krijg ik um niet gevonden.
    Oke als ik b.v. Accunts of Bureau intyp en dus via Spotlight de desbetreffende zoekactie wil openen lukt dit ook niet.

Volgens mijn is het programma Systeemvoorkeuren verwijderd.
    Hoe krijg ik dit terug?
    Ik heb al de OS DVD in me :finderoud: gestopt.. maar als ik daar de zoekfunctie gebruik vind ik um ook niet!!!

Wie kan me helpen?!?

ALVAST BEDANKT

Bijdrager
    computer space

Met Pacifist kun je losse systeemonderdelen terugzetten. Dit programma haalt wat je nodig hebt uit de packages op de installatieschijf.

Bijdrager
    MrJvG

Dus ik moet eerst Pacifist downloaden? Of is dit al op me Mac geinstaleerd (zit op werk, dus kan er nu niet na zoeken natuurlijk).
    En de installatieschijf daar bedoel je de DVD van Tiger mee of gewoon mijn HD?

Thanks!

Bijdrager
    computer space

Pacifist moet je downloaden (free of shareware?), en inderdaad installatie DVD nodig.

Bijdrager
    a la Mac

Pacifist is hier beschikbaar.

Installatie-dvd (de herstel-dvd die bij de Mac zat als er geen nieuw systeem is opgezet) erin. En dan zoeken met Pacifist (de exacte instructies kan ik U niet geven, want ik heb het al lang niet meer gebruikt).

Bijdrager
    Oppie

‘Archiveer & Installeer’ mèt behoud van data & instellingen is ook hier een goede oplossing en een fluitje van ongeveer twee cent…

Bijdrager
    MrJvG

Opgelost!!!

Oppie:: geen oplossing!!! Dan ben je al je programma’s kwijt !!!

Bijdrager
    Oppie

Nee hoor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.