3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabbe

system failure – kernel version – DAR – MSR – XCP enz

Allez ik heb mijn eerste grote paniekaanval gehad met MacOs X
    Gisteren morgend wou ik mijn macje wakker maken uit sluimer en dat ging niet meer, ik heb dan de powertoets op de computer zelf ingedrukt en hij starte weer.
    Maar dan …
    Mijn bureaublad stond vol met tekst, witte tekst in zwarte blokjes voor diegene die meer details willen (een foto pakken kon niet)
    Ik heb alles genoteerd en dit was wat er stond:
    System failure: cpu1; code=00000001 (corrupt stack)
    Latest crash info for cpu1:
    Exception state (sv=0x186D0500)
    PC=0x0009282C; MSR=0x00001013; LR=0x0009272C; R1=0xBFFFFA70; XPC=0x00000098 (system failure)
    Backtrace:
    backtrace terminated – frame not mapped or invalid:0xBFFFFA70
    Proceeding back via exeption chain:
    Exception state (sv=0x1B6D0500)
    PC=0x900C9E70; MSR=0x40001030; DAR=0x00000000; DSISR=0x00000000; LR=0x90006824; R1=0xBFFFFB90; XCP=0x00000010 (ox400 – Inst access)
    backtrace terminated – frame not mapped on invalid: 0xBFFFFB90

Kernel version:
    Darwin Kernel Version 6.8:

Wed Sep 10 15:20:55 PDT 2003; root: xnu/xnu-344.49.obj~2/RELEASE_PC

Ik snap er dus geen snars van wat dit allemaal wil zeggen, is er iemand die mij hier iets over kan vertellen wat dat allemaal betekend ?

Ik heb een herstel volumebevoegdheden gedaan en de p-RAM gezapped en nu is’t precies inorde, maarja gisteren dacht ik ook niet dat er iets fout was

Ik werk op een G4 2 x 1.25 Ghz met systeem Mac OS X 10.2.8 en 1024 MB Ram
    Iemand een idee wat dit allemaal te betekenen heeft ?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Gijs

Dat is een kernel panic. Maar wel vreemd dat hij dat op deze manier doet, want in 10.2.8 krijg je dan normaal in meerdere talen de tekst dat je de computer opnieuw moet starten. Maar misschien zat daar net de fout in en kreeg je de unix-tekst. In 10.1 en daarvoor kreeg je die standaard bij een kernel panic. Gewoon een vastloper dus, nou ja gewoon, zo vaak komen ze niet voor in OS X.

Bijdrager
    Sabbe
    ”Gijs”

Dat is een kernel panic. Maar wel vreemd dat hij dat op deze manier doet, want in 10.2.8 krijg je dan normaal in meerdere talen de tekst dat je de computer opnieuw moet starten. Maar misschien zat daar net de fout in en kreeg je de unix-tekst. In 10.1 en daarvoor kreeg je die standaard bij een kernel panic. Gewoon een vastloper dus, nou ja gewoon, zo vaak komen ze niet voor in OS X.

Ik moet altijd vreemd doen dus denkelijk vind mijn computer dat hij mij achterna moet hollen wat dat betreft :wink:
    Maar wat je zegt van een tekst in meerdere talen dat ik moet herstarten heb ik ook al gehad dus. Kwestie van alle dingen eens uitproberen hé, hehe
    Bedank voor de uitleg en ik schrijf me dan nu in bij de MKPS (members of kernel panic society) :P

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.