6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

Systeemvoorkeuren/Taal en tekst/Invoerbronnen

Merkwaardig (Mountain Lion):
    Af en toe verschijnt in mijn menubalk het Amerikaanse vlaggetje, hoewel ik niets veranderd heb:

als ik dan vis dat vlaggetje bij Taal en tekst/Invoerbronnen, kan ik “Nederlands” aanvinken en “VS’ ontvinken, maar dan verschijnt er geen enkel vlaggetje meer.
    M.a.w. je kunt alleen het Nederlandse vlaggetje kiezen, als je óók het Amerikaanse vlaggetje kiest. Ik vind dat behoorlijk voet-tussen-de-deur-gedrag, opdringerig:

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  sedikit.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Shmoo

Dit heeft te maken met autocorrect. Als jij bijv. in een app zit waar je in het Engels aan het typen bent dan wil je ook dat autocorrect op Engels staat en niet alle woordjes probeert te vertalen naar het Nederlands.

Waarschijnlijk kun je dat hier mee uitschakelen maar dan moet je zelf handmatig switchen.

Bijdrager
    sedikit

Misschien kinderachtig, maar dan prefereer ik toch “Brits” boven “VS”. :)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je in een andere taal typt, verandert het vlaggetje in je menubalk niet automatisch in eentje die bij die taal past. Wellicht dat er in Toetsenbord → Toetscombinaties → Invoerbronnen een combinatie ingesteld is om van invoerbron over te schakelen, en dat Sedikit die per ongeluk indrukt zonder het zelf door te hebben.

Verder kun je best maar één invoerbron hebben en toch een menu rechtsboven — alleen zal daar dan geen vlaggetje staan, maar een „Emoji en symbolen”-symbool: . Dit doe je door in Toetsenbord → Invoerbronnen maar één bron in het lijstje te zetten en dan onderaan het venster „Toon invoermenu in menubalk” aan te vinken.

Bijdrager
    sedikit

Shmoo en Jakko Westerbeke, beiden bedankt. Ik weet weer meer!

Bijdrager
    GoeieDag
    sedikit op 29 mei 2016

Ik vind dat behoorlijk voet-tussen-de-deur-gedrag, opdringerig.

Was het toch weer je eigen voet die zo opdringerig tussen de deur stond…:-P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.