5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bommels

systeemtijd synchroniseren

Hi Freaks,

In de System Preferences staat dus een Date & Time, ik heb daar aangevinkt dat de tijd en datum automatisch ingesteld kunnen worden door time.euro.apple.com. Klinkt allemaal aardig, maar die server is zo dood als een pier: met het terminal commando “ping” reageert hij niet.

Ivm het koppelen van remote filesystemen heb ik een correcte synchronisatie nodig, maar dat lukt dus zo niet. Hoe synchroniseren jullie je systeemtijd?

vol verwachting klopt mijn klok, groeten Bart

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je hem wilt pingen of opzoeken in WHOIS lukt het idd niet (ging vroeger wel)
    maar als je “stel tijd en datum automatisch in” aanklikt synchroniseert de klok wel degelijk.
    het werkt dus gewoon.

Bijdrager
    MDF

Soms synchroniseert de klok niet.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23639

Bijdrager
    ateazz

hey,

als je hem niet kan pingen wil niet zeggen dat ie er niet is.
    De router die ik gebruik kun je ook niet pingen maar je kan er wel in en uit
    Mijn sync doet het altijd

greetzz

Bijdrager
    MDF

Voilà we zijn nu enkele weken verder en het probleem blijft.

Als ik in de voorkeuren de automatische updating uitschakel en de klok manueel op een heel andere tijd instel, dan geeft de systeemklok op het bureaublad ook deze andere tijd aan. (logisch).

Maar als ik vervolgens in voorkeuren terug tijdsynchronisatie aanvink dan wijzigt de klok in de huidige tijd maar MET EEN VERSCHIL VAN EEN 30 SECONDEN. :?
    Ik heb ook de Asia en US tijdservers geprobeerd maar identiek hetzelfde.

En dat is toch wel zéér vreemd…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.