6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    detlefpeel

systeemtaal wijzigen

Hallo,

Een vriend van mij heeft net een nieuwe imac 27 inch gekocht.
    Maar tijdens de installatie heeft hij Engels gekozen als systeem taal.
    Hij wil het natuurlijk in het Nederlands.

Hoe kan ik dit wijzigen?

Ik heb al geprobeerd via systeemvoorkeuren – taal en tekst en daar Nederlands.Maar hij wijzigt dan niets zelfs niet na reboot.

Ik heb ook volgende optie geprobeerd via terminal
    “sudo languagesetup”
    dan moet ik wachtwoord ingeven maar dit lukt me niet er staat een grijze cursor maar ik kan niet typen.

Inactief
    Anoniem

Via de terminal wordt een wachtwoord zoiezo niet getoont als je typt. Dit ter beveiliging dat meekijkers niet kunnen zien uit hoeveel karakters het wachtwoord bestaat. Dus gewoon het wachtwoord typen en dan op enter drukken.

Moderator
    Strifer

je moet de taal niet aan klikken, maar naar boven slepen zodat ze bovenaan in de rij staan. dan eventjes uitloggen en inloggen en dan zou het moeten werken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien moet je vriend even Engels leren lezen?;)

Bijdrager
    MacAanZee

Het wordt pas écht lastig als je het per ongeluk in het Chinees hebt staan:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Op een computer is dat nog wel redelijk makkelijk weer goed te krijgen, maar ik had een keer m’n iPod op, als ik het me goed herinner, Chinees gezet om aan iemand te laten zien dat je een iPod zo van taal om kunt schakelen. Toen werd het wel een poos zoeken om de goede menu-items te vinden om weer terug te komen bij de taalkeuze … op een iPod staan er namelijk geen symbolen zoals in de Systeemvoorkeuren van een Mac, maar alleen tekst:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.