6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

systeemsoftware installeren via Firewiremodus mogelijk?

Is het mogelijk via de Firewiremodus systeemsoftware te installeren?
    De bedoeling is een iMac G4 (in T-modus opgestart) te voorzien van tiger vanuit m’n macbook. De Cd-la van m’n iMac is kapot en weet anders niet hoe ik software kan installeren. Op de HD van de imac staat niets (is per abuis gewist).

Vast dank voor de tips.

Bijdrager
    Hansi2124

Is je MacBook Intel? zo ja, dan kan het niet…. Anders wel. Tenzij je MacBook het systeem niet ondersteunt wat op je iMac staat. Dan kan het weer niet…

Bijdrager
    –help

Ik neem aan dat je gewoon de dvd lezer van de MacBook wilt gebruiken voor het installeren van de bijbehorende DVD’s van de iMac (of een retail OSX dvd kan ook) lijkt me toch ? Dan kan dit namelijk prima. Start de bron machine op met “T” ingedrukt, sluit hem aan met firewire aan op de andere mac, en voilla !

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”bmwmaster”

Ik neem aan dat je gewoon de dvd lezer van de MacBook wilt gebruiken voor het installeren van de bijbehorende DVD’s van de iMac (of een retail OSX dvd kan ook) lijkt me toch ? Dan kan dit namelijk prima. Start de bron machine op met “T” ingedrukt, sluit hem aan met firewire aan op de andere mac, en voilla !

Dat heb ik geprobeerd. Echter als je de install-DVD dubbelklikt dan wordt gevraagd je macbook ter herstarten. Als ik je goed begrijp moet ik dat dus doen en dan waarschijnlijk de doelschijf selecteren en installeren?

Bijdrager
    Walkingfingers

Bedankt, jullie hebben me geholpen. Had nog een iBookje staan die zowel OS9 als OSX ondersteund. Deze staat nu te ‘blazen’ om de data op de iMac te zetten. So far so good.

Moderator
    unSOUND

Dat zal dus niet gaan lukken aangezien je MacBook een intel versie van OS X gebruikt, die niet zal werken op de iMac G4. Wat je moet doen, is niet de iMac in Target mode zetten, maar juist de MacBook. Dan gebruik je vervolgens de MacBook gewoon als FireWire DVD drive, en kun je de PPC versie van de OS X installatie gewoon vanaf de iMac G4 draaien.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.