11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rupert_nl

Systeemonderhoud

Wat is een goed systeemonderhoudspakket voor macosx, en hoe noodzakelijk is het gebruik van zo’n pakket?
    :?

Bijdrager
    RiFF

Dat hangt denk ik af van hoe intensief jij je mac gebruikt… ikzelf laat eens in de zoveel tijd de permissies van mijn HD opnieuw instellen, maar dan heb je het ook ver gehad! Kan ook dat ik te weinig doe natuurlijk :D

Bijdrager
    wout3r

Eigenlijk heb je dat bij mac niet nodig. Aangezien het totaal geen last heeft van spyware of virussen. Het helpt sowieso wel als je je bestandjes een beetje op orde houd en misschien hoogtens van tijd tot tijd je cache van je internetbrowsers leegt.

Bijdrager
    Nikita

Zolang je maar geen Norton d’r op zet (dat was het toch?)… Da’s erger dan alle virussen ter wereld op je Mac kwakken…

Nuh, je zou je Mac eens ’s nachts aan kunnen laten staan. Dan worden er Cron-jobs uitgevoerd. Schijnt een soort UNIX-systeemonderhoud te zijn. En ach, wie weet he?

Bijdrager
    Rupert_nl

Dank voor je reactie, kreeg die indruk al een beetje want je komt het nergens prominent tegen. Begrijp dat het os zelf ook onderhoudstaken uitvoert, vraag me alleen af hoe je dit zelf kan starten??:|

Bijdrager
    Thoomas
    ”Rupert_nl”

vraag me alleen af hoe je dit zelf kan starten??:|

Met Cocktail

Bijdrager
    ottovds

er zijn automatische scripts die wekelijks en maandelijks automatisch op je mac worden uitgevoerd. Dit is al meer dan genoeg. Als je toch al wat zou willen doen, dan kan je Onyx gebruiken (je vind het wel via versiontracker) maar OSX is gewoon op zichzelf al alles wat je wilt!:wink:

Moderator
    unSOUND

Het allerbeste wat je kunt doen om je systeem zo goed mogelijk te laten draaien, is het systeem met rust laten. Niet zelf gaan rommelen met mappen van het systeem of van de libraries, niet zelf dingen weghalen omdat jij denkt dat het geen functie heeft, en ZEKER geen Norton installeren. De rest regelt OS X zelf.

Bijdrager
    s_k
    ”Nikita”

Zolang je maar geen Norton d’r op zet (dat was het toch?)… Da’s erger dan alle virussen ter wereld op je Mac kwakken…

Nuh, je zou je Mac eens ’s nachts aan kunnen laten staan. Dan worden er Cron-jobs uitgevoerd. Schijnt een soort UNIX-systeemonderhoud te zijn. En ach, wie weet he?

Dat norton verhaal geldt ook voor een PC. Norton en Norman antivirus, vreselijk! Vertragend en bemoeizuchtig. Nee, ik heb een cheap-ass EZTrust Antivirus :P. Werkt goed!

Bijdrager
    ottovds

mac osx wordt niet gemaakt door Microsoft hoor:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.