3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    remisc

systeemfonts uitzetten – alineastijl probleem indesign?

Ik heb een “enorme zooi” indesign document gekregen om daar een basis document van te maken om er in de toekomst een werkbaar boekje van te maken.
    Het is een grote chaos van alineastijlen en tig fonts door elkaar.

Er is aangeleverde tekst in univers bold en regular; ik heb een nieuwe alineastijl gemaakt in Gill light en regular.
    Als ik deze toepas springt alle tekst naat een gill T1 (systeem font ? ) terwijl deze nergens (meer) in het document zit.

ra ra hoe kan dat?

kan ik de gill MT fonts – die suitcase aangeeft als systeemfont aangeeft – uitzetten of verwijderen ?
    Ze worden nooit gebruikt en ben ik dan van dit probleem af ?

graag advies…

Bijdrager
    MouseMighty

Ah een S(h)itcase probleem. Ikzelf gebruik FontExplorer X en die zegt mij niet dat de Gill een systeemfont is dat je niet uit kan zetten. Dus probeer het eerst met uitzetten. Ik zou ook in het InDesign document eerst alle meukfonts vervangen en dan pas alineastijlen gaan definiƫren.

Bijdrager
    remisc

Ok,

“Ik zou ook in het InDesign document eerst alle meukfonts vervangen en dan pas alineastijlen gaan definiĆ«ren.”

had ik al gedaan, Suit(SHIT)case is denk ik ook het probleem.

Waarschijnlijk is er zoveel met het document gerotzooid dat de alineastijlen goed door de war zijn.
    Ga het nog eens op een andere machine met fontexplorer proberen.

thanx

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.