13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Taz32

Systeembibliotheek van gastgebruiker omzetten naar beheerder

Mijn eerste vraag op dit forum. Hopelijk op de juiste wijze gesteld.

Sinds een tweetal weken ben ik overgestapt naar een Macbook Pro. OS El Capitan.

Nu heb ik bij het eerste maal opstarten de systeembiliotheek voor afbeeldingen aangemaakt onder gastgebruiker. Vanochtend Affinity Photo als trial gedownload. Maar nu kan ik wel de map Foto’s-bibliotheek en Photo Booth-bibliotheek zien. Echter deze niet wijzigen.

Nu vermoed ik dat ik de rechten van gastgebruiker moet omzetten naar beheerder.

Bij systeemvoorkeuren heb ik gastgebruiker uitgeschakeld.

Alvast bedankt voor een evt. reactie.

Inactief
    Anoniem

Waarom gebruik je het gast account ipv je eigen account?

Bijdrager
    Taz32

Ik gebruik mijn eigen beheerder account. Maar de systeembiliotheek staat in gastgebruiker.

Inactief
    Anoniem

De systeembibliotheek hoort daar helemaal niet te staan, die hoort in de root van je harde schijf te staan:

Bijdrager
    Taz32

Hoe verander ik dat.

Inactief
    Anoniem

Er naar toe slepen?

Ik snap trouwens niet hoe je systeem kan werken als de systeembibliotheek niet op de juiste plaats staat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bijdrager
    Taz32

Hoe kom ik in de root van mijn harde schijf (SSD).8-O

Inactief
    Anoniem

Gewoon op de harde schijf dubbelklikken, dan zie je iets soortgelijks als hierboven.

Bijdrager
    mowat

Ik ben nog altijd , zoals koen , benieuwd hoe Taz32 dat voor mekaar gekregen heeft . Een systeembibliotheek springt nooit zomaar van haar normale plaats naar één of ander account. Is Taz32 wat aan het klooien geweest zonder te weten waar hij/zij mee bezig was en hoe en waarom ?

Bijdrager
    Taz32

Mijn MacBook is door iemand anders ingesteld. Ben nu bezig met een clean install.

Inactief
    Anoniem

Ik blijf het vreemd vinden – als de systeembibliotheek niet op z’n plaats staat zal de Mac gewoon niet opstarten. Praten we wel over hetzelfde hier?

Maar goed, die clean install zal het probleem oplossen.

Bijdrager
    Taz32

Ik snap het ook niet meer.
    8-)

Maar de clean instap heeft alle problemen opgelost. En alles staat daar waar het hoort te staan.

Bijdrager
    Taz32

Overigens @ Allen. Bedankt voor het meedenken.

(y)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.