9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank1964

Systeem wil niet meer in slaap na installatie Mavericks

Een irritant probleem….. mijn Mac mini gaat niet meer in slaap. Wel na opstarten, maar na een tijdje gebruiken niet meer en heb ik ook onderstaande smdb die er voor zorgt dat het systeem niet in slaap gaat….. wat te doen ?

Bijdrager
    BoniMacX

Post hier maar is een anoniem systeemprofiel zodat we wat meer van je Mac te weten komen. Info > Etrecheck: uitgebreid en anoniem systeemprofiel . Uiterst postbaar!

Maak er een .pdf bestand van (plakken in standaard programma teksteditor / archief / Exporteer als pdf…) zodat we de problem-items in het rood aangegeven zien staan (pdf in het gratis dropbox zetten en link delen hier. Zie info: http://www.appletips.nl/dropbox-de-nieuwe-get-link-optie/ ).

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je een externe USB schijf op je Mac mini aangesloten?
    Zo ja, heb je al eens getest of je ook last van dit probleem hebt als je de schijf hebt ontkoppeld?

Bijdrager
    Frank1964

Ja heb ik al gedaan…. Ik dacht inderdaad eerst dat het kwam door die schijf die ook de backups maakt. Losgekoppeld en time machine uit gezet…
    Overigens staat ie nu al weer een poosje aan en staat de PreventSystemSleep nog steeds op 0

Bijdrager
    Frank1964

@ BoniMacX bij deze Mac mini gegevens

Bijdrager
    TheBigZ

Je zou (als test) die Canon Netwerk Scannner uit je Login Items kunnen verwijderen.

Bijdrager
    Frank1964

Zat ik ook al aan te denken….. maar ja die stond er altijd al in en dan werkte het ook….. maar goed niet geschoten altijd mis…

Bijdrager
    Frank1964

Hoewel die ook start in mijn MacBook Pro en Air en die gaan wel netjes slapen….

Bijdrager
    Frank1964

Ik denk dat ik er achter ben.
    Ik connect ook met Windows computers met de Mac.
    Dat gaat uiteraard via SMB
    Ga ik van Mac naar PC dan wordt na verloop van tijd de verbinding weer verbroken als er geen activiteit is, maar van PC naar Mac dan blijft de verbinding actief en staat de DenySystemSleep weer op 1 en is ook die SMBD melding er.
    Waarom die verbinding actief blijft weet ik niet, want de MacBooks verbreken wel na een inactieve periode en gaan vervolgens gewoon in slaapstand.
    In elk geval weet ik waar het vandaan komt en dat vind ik toch wel prettig…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.