9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hps58

Systeemvoorkeuren werkt niet, map niet gevonden

Goedendag,

Vanmorgen wat geks op mijn iMac, ik wilde wat aanpassen in Sijsteemvoorkeuren, allen op dat moment veranderde het icoontje van zijn normale tekening naar een andere en vervolgens start het programma niet op, ook niet vanuit “Appeltje-systeemvoorkeuren”

Heb al gezocht op internet en kwam ook wel wat tegen, maar dat was niet wat ik zocht. In terminal krijg ik de volgende foutmelding:

“30-01-11 11:29:20 com.apple.launchd.peruser.502[160] ([0x0-0xe00e].com.apple.systempreferences[196]) posix_spawn(“/Applications/System Preferences.app/Contents/MacOS/System Preferences”, …): No such file or directory”

Het lijkt of de map verdwenen is, het enige wat ik vanmorgen heb gedaan is een nieuwe iTunes versie geinstalleerd middels software update.

Wie kan mij helpen, alvast mijn hartelijke dank.

mvrgr
    hps58

Bijdrager
    iMad

Eerst maar eens Schijfhulpprogramma,
    Controleer schijf en daarna Controleer Schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    Vinhelper

Welke iMac is het precies? Hoe oud?

Heb je een Time Machine-backup?

Heb je de grijze DVD’s die bij je Mac horen? Daarmee kun je de App ook weer herinstalleren, volgens mij. En anders is het een kwestie van terugzetten van de juiste bestanden.

Bijdrager
    hps58

#IMad
    Dat had ik al gedaan voor dat ik deze vraag had gesteld…..dat was ook geen oplossing.

#Vinhelper
    Het is een iMac 27″ van augustus 2010….dus vrij nieuw. Ik heb wel een Time-machine back-up, wel geen recente, maar daar werkte destijds systeemvoorkeuren wel…..en ook de DVD’s die bij de iMac horen heb ik nog wel. Dat zal ik dan maar eens gaan proberen.

Alleen…hoe kan het dat het zomaar verdwijnt…..voor zover ik weet heb ik niets bijzonders gedaan.

Als ik de DVD erin doe krijg ik dan de mogelijkheid alleen die app te installeren?

mvrgr
    HPS58

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vanaf de DVD kun je altijd een custom instal uitvoeren. Je kiest dan de applicatie bundel en vinkt alleen datgene aan wat je opnieuw wilt installeren.
    Staat systeemvoorkeuren echt niet meer in de programma map?

Bijdrager
    hps58

#Hendrik Ijzerbroot

Bedankt voor je antwoord, dat zal ik dan doen als ik weer thuis ben, daar staat de iMac.
    Voor zover ik heb kunnen zien staat het niet meer in de programma map, alleen de Mac wordt merendeel door mijn vrouw gebruikt en toen zij er gisteren achter zat zag ik wel het normale icoontje van systeemvoorkeuren in het dock staan.

Laat wel weten hoe het is afgelopen.

Bedankt nogmaals

mvrgr
    HPS58

Bijdrager
    hps58

#Hendrik Ijzerbrood en anderen

Ik heb 2 dvd,een Mac OS X installatie dvd en een Applications Install DVD, neem aan dat ik de laatste moet gebruiken…..alleen als ik dat doe durf ik eigenlijk niet verder te gaan….ik krijg dan op een gegeven moment de volgende keuzes:

Gebundelde programma’ s installeren — ga door
    Klik op installeer om een standaardinstallatie uit voeren of middels pas aan worden
    dan alleen de CPU Help files geinstalleerd ; andere optie die erbij staan zijn de programma’s van iLife.

Wat moet ik doen….alle hulp is welkom

Alvast bedankt voor de hulp

mvrgr
    hps58

Bijdrager
    hps58

Het is opgelost, heb de map systeemvoorkeuren terug gezet vanuit de Timemachine backup….en alles werkt weer.

Hartelijk dank voor de ondersteuning.

Vraag mag wat mij betreft gesloten worden

mvrgr
    hps58

Bijdrager
    Vinhelper

Topics gaan hier meestal niet dicht, zodat de volgende met het probleem ook nog iets kan zeggen.

Maar graag gedaan verder. Zo zie je maar, bij Windows kan het je weer een herinstallatie van het hele systeem kosten. Bij Mac OS X niet.:lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.