15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JustRolf

Systeem Nederlands, Finder Engels?

Hallo,

Sinds enkele dagen is mijn finder ineens van Nederlands naar engels veranderd. Voor zover ik weet heb ik geen wijzigingen aangebracht aan het systeem, op het installeren van adobe creative suite na. Hierbij zijn de mappen zoals documenten, bibliotheek, hulpprogramma’s etc ook veranderd naar hun engelse naam. Ook de zijkolom is ineens engels.

Iemand enig idee hoe ik dit weer in het Nederlands kan krijgen?

Bijdrager
    MBP_user

Open in de Dock ”System Preferences’
    Ga naar ”Language & Text”(onder Personal)

Links in het venster zie je alle talen in Mac OS X, waarschijnlijk staat English bovenaan, dit is de taal die de Finder gebruikt.

Sleep Nederlands naar boven zodat English op de 2e plaats staat.
    Sluit System Preferences en Log out op je Mac en log daarna weer in (herstarten kan ook maar duurt langer.

Nu moet je Mac weer Nederlands zijn!

Bijdrager
    JustRolf

Nee nederlands staat al bovenaan, tevens is mijn systeemvoorkeuren en de rest wel allemaal nederlands. Maar zodra je in finder komt is het engels.

Bijdrager
    Wyodor

Herstarten van de Finder kan sneller :

Doe Command-Option(Alt)-Escape
    Selecteer Finder in het overzicht
    Klik Start opnieuw

Bijdrager
    Yaris

Probeer deze tip eens:

Bibax op 26 maart 2004

Dat was mijn probleem: al mijn mappen en programmanamen waren plots in het Engels, terwijl de rest van mijn systeem nog altijd gewoon in het Nederlands was.

Ik had inderdaad in de Finder-voorkeuren de optie “Toon alle bestandsextensies” aangevinkt.
    Na het weghalen van het vinkje waren alle mappen en programma’s weer gewoon in het Nederlands.

Bedankt voor de info!

Bijdrager
    JustRolf
    Yaris op 04 augustus 2010

Probeer deze tip eens

Werkt ook niet! Zelfs niet met een herstart van Finder ertussendoor.

Bijdrager
    Yaris

Heb je toevallig IceClean geïnstalleerd?

Moderator
    Strifer

geen programmaatje geïnstalleerd dat overbodige talen weghaalt? ik weet dat je zegt dat je niets speciaals hebt gedaan, maar wellicht is het je ontschoten!

Bijdrager
    JustRolf
    Yaris op 04 augustus 2010

Heb je toevallig IceClean geïnstalleerd?

Ja dit is precies waar ik het over heb! Het klopt inderdaad dat ik IceClean heb geinstalleerd op aanbeveling van een vriend, maar achteraf heb ik het beter niet kunnen gebruiken dus.

Ik krijg nu de melding bij Terminal op het andere account:

No such file or directory bij het commando: cp Documents/.localized /Users/Shared/Documents-localized
    (deze heb ik gebruikt n.a.v. de tip, waarbij de localized bestanden niet konden worden gevonden op mijn eigen account).

Bijdrager
    Yaris
    JWB op 27 juli 2008

Vanmiddag even het programmaatje IceClean gedraaid. Dit programma doet ongeveer hetzelfde als Onyx, namelijk het opruimen/herstellen van sommige instellingen….

Nou dat heb ik geweten: Finder in het engels!

Alle bekende truukjes geprobeerd: landinstellingen, verbergen van bestandsextensies enz enz.

Uiteindelijk de volgende oplossing gevonden:

1) Zorg dat de verborgen bestanden zichtbaar worden (d.m.v Onyx of IceClean!)
    2) Ga met Time Machine terug in de tijd
    3) Zoek op je desktop (van het verleden) het bestand .localized
    4) Zet het terug naar je huidige desktop
    5) Kopieer het naar alle mappen waarvan de taal is veranderd. (Applications, library, music enz enz)
    6) Maak de verborgen bestanden weer onzichtbaar
    7) Herstart de Finder
    8 ) Flikker IceClean van je Mac!

Dus mocht hetzelfde je overkomen, bij deze de oplossing!

Moderator
    unSOUND

Is dit weer een ander gedrocht dan Clean my Mac, of hebben ze de naam gewoon veranderd ?

Bijdrager
    michelvdb

Beter zou zo’n programma ‘CastrateMyTiger’ of ‘CastrateMyLeopard’ of ‘CastrateMySnowLeopard’ noemen. En toepassen op de makers van die gedrochten?
    :sarcastic:

Moderator
    unSOUND

De makers ? Wat dacht je van de buurmennekes die het adviseren ?

Bijdrager
    michelvdb

Dan met een bot mes… Viva il coltellino…

Bijdrager
    JustRolf

Ik heb het elders al opgelost met behulp van dit topic. Iedereen toch bedankt en voorlopig maar even geen opruimtools meer :yum:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.