8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bjorn Plooster

Systeem loopt niet zo lekker

Hallo. Kan iemand mij vertellen hoe ik (binnen osx Panther) mijn systeem een beetje kan optimaliseren? Alles loopt de laatste tijd traag en / of vast. Bedankt!

Bijdrager
    Nikita

Wat voor systeem heb je?

Bijdrager
    remcodb2

Je kan alvast beginnen met permissies herstellen

Bijdrager
    JeePee

Ja, geef eens wat meer informatie? Heb je al gezocht in het forum, er zijn namelijk aardig wat mensen geweest met dezelfde vraag.

Wat voor software draai je? Wat heb je geïnstalleerd/verwijderd? Sinds wanneer heb je er last van, waarbij merk je het, wat doe je? Etc.:D

Bijdrager
    JobKuipers

Kijk eens op versiontracker naar Onyx. Dat is een heel goed (en gratis!!!) programma om je computer op te schonen en in goede conditie te houden.

Succes,

Job

Bijdrager
    ParadoX

Probeer ook eens de Apple Hardware Test CD die bij je Mac geleverd is. Misschien is er wel iets met de hardware aan de hand:|

Bijdrager
    Rail

Onlangs bij mezelf ontdekt: Kijk eens in de map ..HD/Bibliotheek/StartupItems
    Vond hier nog allerlei onderdelen van programma’s die ik ooit geprobeerd en weer verwijderd had. Die achtergebleven onderdelen bleken wel nog actief.

Bijdrager
    Bjorn Plooster
    ”JobKuipers”

Kijk eens op versiontracker naar Onyx. Dat is een heel goed (en gratis!!!) programma om je computer op te schonen en in goede conditie te houden.

Succes,

Job

Bedankt voor de tips! zal voortaan eerst even in oude forum dingen kijken. Heb inmiddels Onyx gedownload; en zal de andere tips ook niet in de wind slaan. Bedankt nogmaals!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.