6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    timsteenbergen

Backup maken van systeeminstellingen

Hoi,

Mijn macbook wordt me wel een beetje te sloom, zo sloom of misschien is het wel iets anders dat ik geen Boot Camp schijf meer aan kan maken, en ook geen 2e partitie in schijfhulpprogramma.
    Aangezien ik mijn laptop van en voor school heb mag ik laptop niet zo maar opnieuw installeren.
    Zolang ik de systeeminstellingen maar terugkan krijgen via een back-up ( zoals thuismap synchroniseren, administrator account, beeldscherm delen enz enz ) dan vind ik het wel goed eerlijk gezegd.
    Dus is er een programma dat al mijn systeem instellingen kan back uppen ? Ook van iSync alle gegevens bewaren van alles kortom.
    Ik weet dat het kan met Time machine, maar ik heb geen Time capsule en voor die 1e keer opnieuw installeren wil ik eigenlijk ook geen Time capsule aanschaffen.
    Is er misschien ook een programma die ook alles back upt en het in een database opslaat?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Grts Tim Steenbergen

Bijdrager
    paradoxdesign

Je hebt niet perse een timecapsule nodig hoor, gewoon een niets aan de hand harddiskje van een paar tientjes is goed genoeg..

Bijdrager
    timsteenbergen

@paradoxdesign bedankt! Ik weet het, maar voor 1x?? Je kunt hem dan natuurlijk vaker gebruiken maar das niet van belang eigenlijk.

Bijdrager
    paradoxdesign

Sowieso is het erg verstandig om zo’n diskje aangesloten te laten en te gebruiken als timemachine backup, je harddisk kan altijd stuk gaan en dan verlies je al je data…foto’s, highscores, werkstukken, mails…you name it.. Beter mee verlegen dan om verlegen..!!;)

Bijdrager
    iep

Als de data al elders staat zoals op netwerkschijf van school dan is zo’n backup eigenlijk al niet meer nodig. Ik denk alleen dat dat niet het geval zal zijn (dat werkt niet handig thuis of bij klasgenoten thuis e.d.) waardoor het wel noodzakelijk is. Bedenk wel dat een backup nooit een overbodige luxe is. Je kunt er beter teveel dan geen hebben.

Bijdrager
    paradoxdesign

Je zal net thuis een crash krijgen nadat je je werkstuk net hebt afgemaakt!;)
    Kleine moeite om een diskje aan te sluiten :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.