12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Monsta

Systeem herstellen via Timemachine

Goedemiddag mensen
    Nadat ik problemen had met de opstart software van mn hardeschijf (vaak na 2x een knipperend mapje toch gewoon OSX opstarten)
    had ik besloten om gisteren nacht het Systeem via de installatie dvd te herstellen.
    Inmiddels staar ik al 12 uur (met een tussentijdse nachtrust natuurlijk) naar het Timemachine scherm;

Terugzetten
    ‘Macintosh HD’ wordt teruggezet op het volume ‘Machintosh HD’
    Gevolgt door een draainde loadingbar met typisch Americans zuurstok patroon. //////
    Volume ‘Macintosh HD wissen voor terug zetten van reservekopie.

Ik krijg geen enige indicatie van hoe lang het nog gaat duren. Is dit normaal? Ik las via een paar Googles met mn iPhone dat dit procses welleens heel lang kan gaan duren, echter werden er in die post gepraat over resterende tijden die werden getoond.

Ik hoor het graag van jullie,
    Mvg Kevin

Bijdrager
    Pieterr

Lijkt me wel een beetje erg lang te duren.

Je zou kunnen overwegen om eerst een schone, “kale” OS X installatie uit te voeren, en pas later via Time Machine je gegevens terug te zetten.

Bijdrager
    Macosxachist

Ben je de boel aan het terugzetten op de oorspronkelijke schijf? Hoe zeker weet je dat daar niks mis mee is?

Bijdrager
    Monsta
    ”Pieterr”

Je zou kunnen overwegen om eerst een schone, “kale” OS X installatie uit te voeren, en pas later via Time Machine je gegevens terug te zetten.

Heb ik 2 maal geprobeert, na het controleren Van de installatie dvd kreeg ik een melding dat de schijf niet in orde was en dat ik naar schijf hulpprommas moet gaan. Daar heb schijfbevoegde heden hersteld en de optie ernaast, beide met een groen gekleurd OK resultaat. Maar een nieuwe installatie lukt vervolgens niet.

Uit Google resultaten over Herstellen via Timemachine staan tijden van 10 a 20 uur.

Bijdrager
    Art-art

Hoe hangt je Time Machine backup aan je mac? Firewire o.i.d. loopt natuurlijk lekker snel. Als ‘ie op een TimeCapule staat en je zet alle terug via WiFi, dan ben je nog wel even bezig…

Bijdrager
    Monsta
    ”Macosxachist”

Ben je de boel aan het terugzetten op de oorspronkelijke schijf? Hoe zeker weet je dat daar niks mis mee is?

Ja, zeker weten doe ik niet, maar de schijf (433gb) kan nog steeds gevond worden via schijfhulp programmas, volgens de controle resultaten zijn er paar bestanden niet overschrijfbaar, maar het eindrelutaat was’in orde’.

Bijdrager
    Monsta
    ”Art-art”

Hoe hangt je Time Machine backup aan je mac? Firewire o.i.d. loopt natuurlijk lekker snel. Als ‘ie op een TimeCapule staat en je zet alle terug via WiFi, dan ben je nog wel even bezig…

geen timecapsule maar 300gb lacie externe hd. Gewoon via de kabeltjes dus

Bijdrager
    Art-art
    ”Monsta”

geen timecapsule maar 300gb lacie externe hd. Gewoon via de kabeltjes dus

OK, just a thought. Dan moet het volgend mij in een paar uur gedaan zijn.
    Succes,
    Art-art

Bijdrager
    Monsta

Nadat ik meerdere malen troosteloos in bed heb liggen huilen (kidding off course) heb ik zojuist de ‘Stop terugzetten’ knop ingedrukt. Ik ga nog eens proberen om eerst de schijf te wissen.

Edit: de schijf GUID geformateerd, het lijkt nu iets te gaan doen bij een nieuwe install..

Edit: Resterende tijd: ongeveer 1 uur en 50 minuten

Edit: Plaats cd 2, dit komt wel goed dus:-)

Bijdrager
    Oppie
    ”Monsta”

Goedemiddag mensen
    Nadat ik problemen had met de opstart software van mn hardeschijf (vaak na 2x een knipperend mapje toch gewoon OSX opstarten)….

Had je niet beter even je opstartschijf weer kunnen selecteren in Systeemvoorkeuren>Opstartschijf?!

Bijdrager
    Monsta

Nope, helaas was de opstartschijf daar niet te vinden.

Inmiddels draait m’n iMac weer, en is de schijf wel weer te vinden via de Opstartschijf.
    De bestanden terug zetten via TimeMachine is vlekkeloos gegaan, al m’n bestanden en programma’s waren in een klein uurtje weer binnen handbereik.

Thanks for the support!

Bijdrager
    Oppie

Fijn dat het weer werkt.

Blijft bij mij toch een beetje de vraag hangen wat het geweest zou kunnen zijn, want dit soort zaken wil je best eenmalig doen, maar moet niet terugkerend zijn…
    Heb je een idee?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.