11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Aqua1

Systeem-geluidjes soms weg

Heel gek: soms na een permissie-repair doen de alert-geluiden het niet meer. En dan ineens na een week ofzo weer wel. Maar nu al een hele tijd niet. Het lijkt wel of ik in de sysprefs de routing verkeerd heb staan of ergens iets gemuted heb. Maar dat is niet zo. Alles gedubbelcheckt. Bovendien doet tot nu toe alles het ook ineens weer wel, zonder dat ik iets verander.
    Hoe kan dan ? Nu en dan uit- en inloggen helpt niet.

Inactief
    Anoniem

Er zit gewoon een bug ter grootte van een forse kamerolifant in OSX als het op geluid aankomt. Soms als ik een screenshot neem hoor je echt een afgrijselijk geluid uit de speakers komen… en daarna doet niks het meer qua geluid. Als je iTunes dan b.v. even opstart werkt het weer… maar soms valt het dan weer weg als je een filmpje op internet wilt bekijken. Ik wacht al een hele tijd op een oplossing, maar tot nu toe niks.

Inactief
    Anoniem
    ”Aqua1″

Heel gek: soms na een permissie-repair doen de alert-geluiden het niet meer. En dan ineens na een week ofzo weer wel. Maar nu al een hele tijd niet. Het lijkt wel of ik in de sysprefs de routing verkeerd heb staan of ergens iets gemuted heb. Maar dat is niet zo. Alles gedubbelcheckt. Bovendien doet tot nu toe alles het ook ineens weer wel, zonder dat ik iets verander.
    Hoe kan dan ? Nu en dan uit- en inloggen helpt niet.

Geen permissie-repair meer doen. Is nergens voor nodig.

Inactief
    Anoniem

Ehm hoezo is een permissie repair niet nodig? Het is af en toe gewoon goed om te doen voor onderhoud van je systeem, net als de commands [code:1:f9feeeca6d]sudo periodic daily weekly monthly[/code:1:f9feeeca6d] in de terminal.

Bijdrager
    Freek.

Het is geen wondermiddel en het wordt vaak voor de zekerheid maar even gedaan of geadviseerd. Ik dacht ook altijd dat het goed was om het voor- en na een systeem update te doen. Nou heb ik nooit problemen gehad met updates dus uit bijgeloof ga ik zo maar even door.
    Dat niet iedereen er zo over denkt blijkt uit dit artikel van één van de buren.

Inactief
    Anoniem

Klopt… dat permissie-repair gedoe is grote onzin. Alleen bij bepaalde problemen kan het handig zijn, voor de rest is het gewoon overbodig.

Inactief
    Anoniem
    ”niekvangalen”

Ehm hoezo is een permissie repair niet nodig? Het is af en toe gewoon goed om te doen voor onderhoud van je systeem.

Waarom?

Bijdrager
    Apollo

Dit is leuk leesvoer.
    Wel in het Engels.

Bijdrager
    MACniffecent

ook na dit stuk blijf ik het niet doen:mrgreen:

Inactief
    Anoniem

Ik herstel ongeveer een keer per maand mijn permissies, en dan merk ik soms wel degelijk verschillen, soms blijft OS X bij het afsluiten hangen bij het blauwe scherm, en na het herstellen van permissies is alles weer oke, ik heb er in ieder geval nog nooit een nadeel aan ondervonden.

Bijdrager
    Aqua1
    ”niekvangalen”

Ik herstel ongeveer een keer per maand mijn permissies, en dan merk ik soms wel degelijk verschillen, soms blijft OS X bij het afsluiten hangen bij het blauwe scherm, en na het herstellen van permissies is alles weer oke, ik heb er in ieder geval nog nooit een nadeel aan ondervonden.

Dat is ook mijn ervaring. Het lijkt er trouwens op dat het geluid het na een herstart weer wel doet. Maar dat komt bij mij niet zo vaak voor. :?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.